دکتر عزیزاله جعفری: مشاغل دلالی و زیر زمینی باید به جای کارکنان و کارگران مالیات دهند

برای  جاری کردن بخشی از عدالت و ایجاد رونق اقتصادی باید ضمن كاهش اخذ ماليات از« حقوق كاركنان و كارگران»  و كاهش اخذ ماليات از« درآمد مشاغل توليدي و خدماتي»،  اخذ ماليات از« مشاغل دلالي، واسطه اي و زير زميني» افزایش یابد.

بنابر گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، دکتر عزیز اله جعفری عضو این ائتلاف و نامزد مستقل تهران طی گفتگویی با اعلام این مطلب گفت: امكان دريافت « حداقل حقوق تأمين معيشت زندگي»، بهره مندي از « بيمه هاي درماني تكميلي» و استفاده از مزاياي  بازنشستگي براي بانوان جامعه مخصوصاً اقشار ضعيف، متوسط و حاشيه نشينان به خاطر پذيرش و انجام مسئوليت خطير تربيت و پرور ش روحي، رواني و جسماني نوزادان، كودكان، نوجوانان و جوانان امروز و سكان داران آينده كشور می بایست از جمله برنامه های هر یک از نمایندگان مردم باشد.

وی همچنین با تاکید بر « كاهش هزينه هاي غير ضروري و كوچك سازي دولت» خاطر نشان ساخت: در صورت تحقق جدی این امر، نياز به اخذ ماليات از حقوق کارمندان و کارگران و و احدهای تولیدی کالا و خدمات کاسته شده و در نتيجه ضمن افزايش درآمد آنها و امکان پس انداز و سرمايه گذاري، زمینه افزايش توليد و عرضه كالا و خدمات،  اشتغال جوانان، رفاه اقتصادي و اجتماعي و اميد به زندگي فراهم می شود.

دکتر جعفری معتقد است پرداخت حداقل حقوق معيشت زندگي به افراد بيكار و جوياي كار جامعه، مخصوصاً جوانان و افراد تحصيل كرده و « سرمايه گذاري براي ايجاد اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی»  از محل تخصيص بخشي از درآمدهاي  حاصل از فروش نفت و اخذ ماليات  می تواند بستر مناسبی را برای ایجاد انگیزه برای نسل جوان جویای کار مهیا سازد.

وی افزود: توانمندسازي  و آشنايي عملي با محيط كار فارغ التحصيلان دانشگاهي از طريق « اختصاص يك ترم تحصيلي دانشجويان به حضور تمام وقت و انجام كار عملي در بنگاههاي توليدي و خدماتي»، «پرداخت حداقل  حقوق قانون كار به  دانشجويان در مدت كارآموزي از محل درآمدهاي مالياتي كشور» ، «هدايت پايان نامه ها به رفع نيازهاي واقعي كشور» و ايجاد مشوق هاي مالياتي براي بنگاههاي توليدي و خدماتي كه  پذيراي دانشجويان و اساتيد مي باشند از جمله برنامه های حمایتی اینجانب از تلاشگران عرصه علمی کشور است.
وی که معاونت دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی را عهده دار است توسعه و شكوفايي منابع و سرمايه هاي انساني(توسعه مغز افزا)» را محور جهش و توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي دانست گفت: تحول « نظام آموزش» در « آموزش و پرورش»، در « آموزش عالي» و در « خانواده»، اساس و قلب اين حركت بزرگ مي باشد.      

وی ادامه داد: « توسعه و شكوفايي منابع و سرمايه هاي انساني» و « توسعه زير ساخت هاي اقتصادي» يكي از مطمئن ترين و اقتصادي ترين روشهاي تبديل« منابع نفتي ناپايدار» به « منابع پايدار» است.
جعفری یادآور شد: آسيب هاي واقعي « انقلاب اسلامي» زماني است كه نتوانيم از فرصت های تاريخي همچون درآمدهاي كلان نفتي، سرمايه هاي عظيم نيروي انساني جوان، با استعداد و با انگيزه كه در اختيارمان قرار گرفته است، يك« مدل اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي پويا، درون زا، قدرتمند و قابل الگو برداري» به جهانيان و نسل هاي آينده معرفي نماييم.

وی در پایان تاکید کرد: اين مهم امكان پذير نيست، مگر با مديران و كارشناسان توانمند، با تجربه،  با ايمان و با اراده، ايجاد وحدت، استفاده از تمامي ظرفيت هاي نيروي انساني مناطق كشور و احزاب، اجتناب از دعواهاي معمول سياسي و ايجاد فضاي آرامش در جامعه، سعه صدر، تلاش مضاعف و خستگي ناپذير و نگاه كلان و سيستمي.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.