افسر تدین خواه: نمایندگان زن در مجلس باید مدافع واقعی حقوق زنان باشند

افسر تدین خواه عضو ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران گفت: نمایندگان زن در مجلس باید مدافع واقعی حقوق زنان باشند.

 

بنابرگزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نامزد شده است طی گفتگویی ادامه داد: طی دوره های گذشته مجلس، از بسیاری از موضوعات مربوط به حقوق زنان غفلت شده است که انتظار می رفت نمایندگان زن حاضر در مجلس بیشتر از نمایندگان مرد آنها را مورد توجه قرار می دادند.

وی خاطر نشان ساخت: متناسب با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی و دانش در سطح جامعه، اگر چه جایگاه زن در محیط خانواده به عنوان همسر یا مادر می تواند در گرم کردن کانون خانوده بسیار موثر باشد ولی این امر نافی فعالیت های اجتماعی وی نخواهد بود.

تدین خواه تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از دختران که از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند علاقمندند تا علاوه بر فعالیت در خانه، از موقعیت های اجتماعی نیز برخوردار بوده و نقش کاربردی خود را در جامعه به تناسب تحصیلات و تخصص شان ابراز نمایند.

وی اضافه کرد: سوال اینجاست که طی دوره های قبلی و در مجلس هشتم تا چه حد در این مسیر تلاش شده و آیا نمایندگان محترم که قائل به نقش زن به عنوان مدیر یک خانه هستند، تا چه حد امکانات و تسهیلاتی را برای این دسته از مدیران پر تلاش جامعه که پرورش نسل نوپای کشور را بر عهده دارند فراهم نموده اند؟

تدین خواه که از سالها فعالیت در حوزه صنعت خودرو برخوردار است پیشنهاد داد: به نظرم کاندیداهای زن این دوره از انتخابات باید برای ورود به مجلس خود را برای یک تحول اساسی و البته متکی بر مبانی قانونی، دینی و اخلاقی در حوزه زنان آماده کنند.

وی در این خصوص توضیح داد: اگر در تعریف نقش زنان در خانه همواره از واژه هایی چون مهم و موثر یاد می کنیم، این نباید به منزله شعار بوده و می بایست در عمل نیز شرایطی را مهیا سازیم تا زنان طعم واقعی تاثیر خود را در محیط خانه و خانواده بچشند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.