معرفی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور

بسم الله الرحمان الرحیم

 * چگونگی شکل گیری

 با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شریعت اسلام ناب محمدی (ص) و با اتکا به آرای مردم مسلمان ایران، به منصه ظهور رسید و متعاقب آن، مشارکت مردم در انتخابات‌های متعدد، تعیین کننده سرنوشت کشور شد.

در انتخابات‌های سه دهه اول نظام جمهوری اسلامی؛ خصوصاً در انتخابات هفت دوره اول مجلس شورای اسلامی، در کنار نامزدهای احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، داوطلبان مستقلی نیز بوده‌اند که با هدف خدمت‌گزاری و تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی، در حوزه‌های انتخابیه اقصا نقاط کشور پا به عرصه رقابت گذاشته و با حضور خود، رونق کمی و کیفی انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ارمغان آورده‌اند.

در این دسته از انتخابات، اگر چه بسیاری از کاندیداهای مستقل، از تخصص، شایستگی، کارآمدی و اندیشه‌های بکر برخوردار بوده‌اند، قدرت تبلیغاتی گروه‌ها و احزاب و جناح‌ها و حتی برخی افراد ذی نفوذ حوزه انتخابیه، مانع از پیروزی و ورود آنان به مجلس شورای اسلامی گردیده است.

این امر در بسیاری از مواقع سبب گردید تا کاندیداهای مستقل، در عین کارآمدی و برخورداری از سلامت و خلوص نیت، با تجربه‌ای ناخوشایند، برای همیشه از عرصه انتخابات کنار رفته و فضای سیاسی کشور از حضور چنین افرادی در پست‌های مهمی چون مجلس شورای اسلامی محروم بماند.

اندیشه‌های نو و افکار مستقل این دسته از فعالان سیاسی طی انتخابات‌های گذشته ضرورت همفکری و انسجام آنان از سراسر کشور را بیش از پیش نمایان ساخت و این ضرورت به همراه لزوم به کارگیری خرد جمعی، با تکیه بر آموزه‌های دینی، علمی و عقلی در قالب یک ساختار سیاسی موجب شد تا در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۸۶، با حضور بیش از ۷۰ کاندیدا از ۱۶ استان و ۴۷ حوزه انتخابیه کشور، «ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» شکل گیرد که راهیابی ۹ نفر از کاندیداهای عضو به مجلس هشتم، رهاورد فعالیت شبانه روزی ستادهای انتخاباتی آنان و دبیرخانه مرکزی ائتلاف در تهران بود که در انتخابات سال‌های ۱۳۹۰ مجلس نهم، ۱۳۹۲ شورای شهر چهارم، ۱۳۹۴ مجلس دهم، ۱۳۹۶ شورای شهر پنجم و ۱۳۹۸ مجلس یازدهم و ۱۴۰۰ شورای شهر ششم نیز تداوم یافته است.

اینک در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، توصیه‌های امام راحل (ره) مبنی بر خطرات ناشی از انحراف وکلای ملت [۱] و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری بر استقلال و عدم وابستگی نمایندگان مجلس به صاحبان قدرت و ثروت،[۲] «شورای هماهنگی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» را بر آن داشت تا حرکت خودجوش و موفقیت آمیزی که برای انسجام کاندیداهای مستقل از کانون‌های قدرت و ثروت را در فعالیت‌های انتخاباتی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده و در انتخابات مجالس نهم و دهم و یازدهم و شوراهای اسلامی شهر چهارم و پنجم و ششم استمرار داده است را رسالتی در راستای تحقق اهداف نظام و منویات ولایت دانسته و تشکیل پنجمین «ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» در انتخابات مجلس شورای اسلامی را با جدیتی بیش از گذشته آغاز نمایند.

** اصول ائتلاف

۱- اعتقاد به حاکمیت الهی و دین مبین اسلام با احترام به ادیان الهی؛

۲- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان میثاق ملی؛

۳- اعتقاد به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه؛

۴- صیانت از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران.

۵- تعهد به اخلاق اسلامی و ارزش‌های راستین انسانی در فعالیت‌های سیاسی و ترویج آن؛

۶- اولویت به منافع ملی و نیازهای شهروندان در تصمیم‌گیری‌های سیاستی، به دور از منافع غیرقانونی شخصی، جناحی، گروهی و توقعات غیرقابل توجیه منطقه‌ای؛

*** اهداف ائتلاف

۱) شناسایی، همفکری و سازماندهی کاندیداهای مستقل حوزه های انتخابیه سراسر کشور در قالب یک ائتلاف انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛

۲) بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای برای معرفی برنامه‌های کاندیداهای مستقل سراسر کشور به مخاطبان؛ مبتنی بر رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی و صرفه‌جویی در هزینه‌های احتمالی؛ (با تکیه بر تجربیات ائتلاف کاندیداهای مستقل در انتخابات گذشته)

۳) بسترسازی برای مشارکت اعضای ائتلاف در تدوین طرح‌های کارشناسی و تخصصی و سهیم کردن دیگر کاندیداهای مستقل برای استفاده ضابطه‌مند از آنها در حوزه‌های مختلف.

****** چگونگی عضویت در ائتلاف

کاندیداهای مستقل انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صورت عدم عضویت در احزاب و تشکل‌های سیاسی و برخورداری از شاخص‌هایی چون حریت و آزادگی، شجاعت، اعتدال و میانه‌روی، قانون‌مداری و شفافیت  می‌توانند از طریق لینک زیر درخواست عضویت خود را به دبیرخانه ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور ارسال کنند که پس از مذاکره و بررسی با هر یک از کاندیداها متقاضی، اسامی نهایی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام خواهد شد.

**** درخواست عضویت در ائتلاف ****

 ————————————————————————————-

پی نوشت:

۱- وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی (ره).

۲- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۸/۳/۹۰).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. هوشنگ رهنمامتین(ماهیدشتی) گفت:

    بسیار خوشحال و مسرورم چنین ائتلافی با مرامنامه‌ای امیدبخش ، فعال است که قطعا گامی در جهت تحقق فلسفه‌ی انتظار(تغییر وضع موجود جهت رسیدن به وضع مطلوب) براساس قرآن ، عترت ،ولایت و با بصیرت است. این حرکت عظیم تداوم راه امام،شهدا و تبعیت از امام خامنه ای است و به دقت هایی خاص  نیاز دارد که الحمدلله اساتید معزز این جهاد بزرگ و همرزمانم بخوبی آن را مراعات می کنند و از باب فذکر ان الذکری تنفع للمومنین چند مورد آن را یادآور می شوم: الف:صبری تا ظهور حضرت مهدی ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا، نیاز دارد. ب: از سرزنش سرزنش گران نهراسیم. ج: هیچ گاه و به هیج قیمتی از اهداف، اصول و محورهای ائتلاف کوتاه نیاییم. د: برای انتخاب اصاح و راه یابی افراد مورد نظر به مجلس، شیوه انتخاب علوی را جایگزین شیوه انتخاب اموی (شیوه موجود) نماییم.

  2. سلام / موفقیت هدف من برای اهداف معمار کبیر انقلاب اسلامی  امام خمینی در جهن واعتلای کلمه الله و حاکمیت حق تعالی با شعار حق سالاری به حضور خودم در معرض شناخت و رای مردم امدم تا از قران و عترت الهام گرفته برای تسهیل حاکمیت توحیدی  و وحدانیت زیر پرچم امام عصر وتبعیت از منویات وفبرمایشات نایب برحقش امام  الاخامنه ای و رساندن  جامعه ایران   اسلامی به رفاه همه جانبه تلاش موثر وراهبردی کنم باشد تا عمرم را در راه دین الحق اسلام ناب محمدی صرف نمایم

     

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.