مهندس آزاد امیدوار: ارتقاء و جابجایی بین سطوح از دانش بنیان به مهارت بنیان و بالعکس روند ایجاد اشتغال در کشور را تسهیل می سازد

بستر اشتغال در کشور از طریق ایجاد امکان ارتقاء و جابجایی بین سطوح از دانش بنیان به مهارت بنیان و بالعکس مهیا خواهد شد.

 

 

 

بنابر گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، مهندس آزاد امیدوار عضو این ائتلاف و نامزد انتخاباتی حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگویی با اعلام این مطلب گفت: در صورت تحقق این ایده، عدالت اجتماعی و فرصت های مهارت آموزی و اشتغال برای تمامی آحاد جامعه به صورت برابر فراهم و بستر لازم جهت برنامه ریزی بر مبنای نیاز کشور و تحولات علمی و فن آوری آماده خواهد شد.

وی همچنین از جمله برنامه های آتی خود برای مجلس نهم را تسهیل روند استقلال نظام جامع مهارت اعلام کرد و با دسته بندی آن در 3 بخش آموزش مهارت و فن آوری، صلاحیت حرفه ای و احراز اشتغال تاکید کرد: به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور از طریق ارتقای بهره وری و منابع انسانی، باید نظامی منسجم و هماهنگ جهت پیگیری آموزش های مهارتی کشور ایجاد نمود.

وی اظهار داشت: به رغم رشد آموزش های مهارتی در دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه جامع علمی – کاربردی و سازمان آموزش فنی ، حرفه ای کشور، تعاملی تعریف شده میان آنها و محتوای دوره های مهارت آموزی و نیاز صنعت و بازار کار ایجاد نشده است.

آزاد امیدوار معتقد است در صورت ایجاد نظام مذکور علاوه بر هماهنگ سازی بخش های مختلف متولی مهارت آموزی رسمی و غیر رسمی، دوره های مهارت آموزی با نیاز صنعت و بازار کار همسو شده و صلاحیت های حرفه ای لازم برای مشاغل شامل دانش، مهارت و نگرش به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی همچنین افزود: اعتبار سنجی و اعتبار بخشی به این نوع آموزش ها از جمله دیگر اهداف ایجاد نظام منسجم برای پیگیری آموزش های مهارتی کشور است.

امیدوار که علاوه بر دغدغه ها در حوزه اشتغال در بخش شهرسازی و معماری و صنعت گردشگری نیز فعال است ابراز امیدواری کرد با ورود به مجلس شورای اسلامی بتواند برنامه های خود را در این دو بخش نیز به خوبی تبیین و شرایط تصویب لوایح کارآمد و کارساز در این دو حوزه را نیز فراهم نماید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.