عباسپور: برخی منفعت خود را در این می بینند که در چند لیست باشند

 

سه چهره منتقد دولت جایی در لیست جبهه متحد اصولگرایان ندارند؛ منتقدانی که یک روز قبل نخستین بیانیه خود را در خصوص حضور مستقل در انتخابات منتشر کردند.
 

در حالی که علی مطهری در گفت وگو با مهر از ارائه لیست انتخاباتی این تشکل  طی چند روز آینده خبر داد، علی عباسپور تهرانی دیگر نماینده تهران می گوید این لیست نمایندگی بخشی از طیف اصولگرایی را پوشش می دهد و نمی تواند پاسخگوی بخش های دیگری از تفکر اصولگرایی باشد.
سخنگوی فراکسیون اقلیت هم با بیان اینکه عباسپور، کاتوزیان و مطهری خود را در چارچوب اصولگراها می‌دانند، افزوده است:  تفکر اصلاح‌طلبی به روی تمام اصولگرایان باز است.
عباسپور تهرانی خود و همکارانش را نماینده طیفی معرفی می کند که در سایه دفاع از حقوق مردم، انتقادهای منطقی از دولت داشته باشد و خواست مردم را از دولت پیگیری می کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این طیف معتقد است که اگر دولت مسیر اشتباهی برود برخورد لازم با آن باید صورت گیرد، اظهار داشت: این وظیفه مردم است که نمایندگانی انتخاب کنند که وکیل‌الدوله نباشند و در چارچوب قانون اساسی از حق مردم دفاع کنند.
 
برخی منفعت خود را در این می بینند که در چند لیست باشند
عباسپور در ادامه از حضور برخی از اصولگرایان در لیست های دیگر انتقاد کرد و با اشاره به نظر آیت الله مهدوی کنی در خصوص اینکه اصولگرایان تنها در یک لیست باشند، ادامه داد:اصولگرایان قرار بود با یک لیست واحد بیایند و تأکید آیت‌الله مهدوی کنی هم این بوده و هست که کسانی که در لیست اصولگرایی قرار می‌گیرند در لیست دیگری نباشند و یک لیست مشخص باشد، اما علی رغم تأکید آیت الله مهدوی کنی این موضوع در حال تعدیل شدن است و نظر وی به اجرا در نمی آید.
 پیش از این علی اکبر ولایتی سخنگوی جبهه متحد اصولگرایی در حاشیه نشست زنان اصولگرا به خبرآنلاین گفته بود این موضوع در حال بررسی است.  ایــــنــــجــــا
عباسپور با بیان اینکه این موضوع مسیر را باز می کند که ما لیست های متعددی داشته باشیم، تصریح کرد: برخی کاندیداها منفعت خود را در این می بینند که در چند لیست باشند تا احتمال رأی آوریشان بالاتر برود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سؤال که چرا اصولگرایان در این انتخابات به یک لیست مشترک پایبند نماندند، گفت: در انتخابات مجلس هشتم هم این را داشتیم که در ابتدا قرار بود اصولگرایان یک لیست داشته باشند اما وقتی نزدیک انتخابات شدیم بعضی از اصولگرایان خواسته های خود را متبلور در لیست اصلی ندیدند و لیست های جداگانه ای دادند بعضی هم از این فرصت استفاده کردند و اعلام کردند که در هر دو لیست خواهند بود؛ به نظر می رسد با سابقه مجلس هشتم این حرکت در مجلس نهم هم اتفاق بیافتد.
 
 ولخرجی‌های جریان انحرافی به گوش شورای نگهبان هم رسیده بود
نماینده مردم تهران در ادامه به روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداها از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان از ابتدای انتخابات مجلس نهم نشان داد که عزم کامل و دقت لازم را دارد که ما انتخابات خوبی داشته باشیم و این امید را داد که آرای مردم محفوظ مانده و آنچه که اکثریت تعیین می‌کنند حاکم شود.
عباسپور تهرانی، همچنین دقت نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس را ناشی از حساسیت‌های موجود در فضای سیاسی کشور و برخی تحرکات نامزدها قبل از شروع رسمی انتخابات خواند و گفت: گزارش‌هایی به ما می‌رسید که نشان می‌داد کاندیداهای وابسته به جریان انحرافی قبل از آغاز انتخابات در حوزه‌های انتخابیه با خرج کردن پول‌های هنگفتی به بهانه‌های مختلف از جمله کمک به مساجد و کمک به افراد مختلف یارگیری می‌کنند؛ نگرانی هایی در باره منبع مالی این پولها وجود داشت.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان هم این گزارش ها را دریافت کرده بود، ادامه داد: شنیدن این گزارش ها بود که عزم مراجع مجری و ناظر بر انتخایات را راسخ کرد که با دقت و حساسیت خاصی صلاحیت نامزدها را بررسی کنند و من این کار شورای نگهبان را تایید می‌کنم.
 این نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نظر اخیر مقام معظم رهبری درباره روند احراز صلاحیت‌ها گفت: نظر رهبری نشان می‌دهد در انتخابات آتی تفکرات سیاسی مختلفی حضور پیدا خواهند کرد و این یعنی باز بودن فضای انتخاباتی برای حضور حداکثری.
وی درباره این سؤال که چرا یک‌دست شدن مجلس هفتم و هشتم با دولت نهم و دهم مانع انتقادهای نمایندگان از عملکرد دولت نشد گفت: درست است که طیف اصولگرا اکثریت مجلس هفتم و هشتم را داشتند اما اصولگرایی تعریف خاص خودش را دارد و در اینجا نباید منافع ملی قربانی باندبازی سیاسی شود.
عباسپور تهرانی‌فرد ادامه داد: معتقدم که دولت تلاش می کند از مجلس به عنوان یک ابزار سیاسی و باند سیاسی استفاده کند. استقلال نمایندگان در مجلس هفتم هم باعث شد در مقابل دولت و کارهای غیر منطقی دولت مثل انحلال همه شوراها بایستد و آن تصمیم دولت را با قانونگذاری ملغی کند. در مجلس هشتم هم همین استقلال وجود داشت.
این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تصریح کرد: درست است ما به یک سری اصول معتقد بوده و هستیم که دولت نهم و دهم براساس آن شکل گرفته اما در دولت دهم حرکت هایی دیدیم که به هیچ عنوان با تفکر اصولگرایی صدق نمی کرد.
این نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یکی از تفکرات اصولگرایی تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و رهبری نظام است .در این خصوص ما در حرکت دولت قصور دیدیم؛ تفکر دیگر تبعیت از قانون اساسی و قبول داشتن ارکان آن است در این مورد هم در حرکت دولت تخلف دیدیم.
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.