رمضانی: ائتلاف کاندیداهای مستقل لیست 30 نفره در تهران می‌دهد

 

دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل از ارایه لیست 30 نفره در تهران از سوی این ائتلاف خبر داد و اعلام کرد: ائتلاف کاندیداهای مستقل در کل کشور بالای 150 نفر برای نامزدی مجلس نهم معرفی می کند.

حسین رمضانی خردمردی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری پانا، درباره این که آیا لیست کاندیداهای مستقل تا کنون به طور کامل ارائه شده است یا نه، گفت: لیست کاندیداهای مستقل به طور کامل ارائه نشده اما اولویت های این لیست مشخص شده که در حال حاضر قصد رسانه ای کردن آن را نداریم.
وی افزود: لیست شهر تهران به طور کامل تا 22 بهمن اعلام می شود و در تهران لیست 30 نفره خواهیم داشت که این فهرست در کل کشور به احتمال زیاد بالغ بر 150 نفر خواهد بود.
رمضانی درباره چهره های شاخص فهرست کاندیداهای مستقل با بیان اینکه در حال حاضر نمی توانیم در این باره خبررسانی کنیم ،گفت: برخی از چهره های شاخص از ما قول گرفتند تا زمان قطعی شدن حضورشان در لیست کاندیداهای مستقل نام آنها فاش نشود.
وی درباره شعار انتخاباتی کاندیداهای مستقل گفت: شعار ما حول محور شاخص های مستقل بودن یک نماینده دور می زند این شعار به نیاز امروز جامعه و تعریف رابطه منطقی میان عدالت و قانون تاکید دارد مستقل بودن شاخصه های به خصوصی دارد و مردم باید طعم استقلال واقعی نمایندگان را بچشند.
رمضانی تاکید کرد: زمانی که نماینده به گونه ای عمل کند که مردم احساس کنند نماینده آنها نبوده است این فرد نمی تواند نماینده مستقلی باشد و وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.
دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل درباره موضوع سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت: وظیفه مجلس فراتر از نظارت بر دولت است و مجلس می تواند بر تمام امور کلان جامعه نظارت داشته باشد که دولت نیز بخش کوچکی امور نظارتی مجلس محسوب می شود.
وی با یادآوری نوسانات شدید در بازار ارز و سکه گفت: مجلس در آن قضایا کاملا واکنشی عمل کرد و نتوانست برنامه پیشگیرانه ای داشته باشد و عملاً تاثیر مثبتی در این قضایا نداشت.
رمضانی با اشاره به ماجرای اشغال سفارت انگلستان در تهران نقش مجلس در این میان را کمرنگ دانست و گفت: نقش مجلس پررنگ و چشم گیر نبود و مجلس نباید از این اقدام حمایت می کرد و به این دلیل که امروزه نظام جمهوری اسلامی نظامی تثبیت شده است و خود نظام می تواند با مسائل کلان خود کنار بیاید و طبق عرف دیپلماتیک با کشورها رفتار کند و هر اقدامی که باعث ایجاد این ذهنیت در میان جهانیان شود که دولت ایران نقش ضعیفی در ارائه تحولات جامعه دارد به صلاح کشور نیست.
رمضانی همچنین با بیان اینکه ائتلاف کاندیدهای مستقل در حال ارایه تعریف از خود است، گفت: تعریف باید به گونه ای باشد که حضور شکلی نماینده مستقل را تعریف کند، زیرا تا امروز مستقل بودن و منفرد بودن به طور یکسانی فهمیده می شده اما در واقع کاندیدای مستقل کاندیدایی است که به هیچ حزب و جناحی تعلق خاطر نداشته باشد و بتواند با دید باز جامعه را درک و تحلیل کند.
وی گفت: هیچ اصولگرایی نیست که رگه هایی از اصلاح طلبی درون خود نداشته باشد و اصلاح طلبی هم وجود ندارد به اصول پایبندی نداشته باشد این تعادل میانه روی در اصولگرایی و اصلاح طلبی راه اعتدال را پیش می برد و آن چیزی است که در واقع از نمایندگان مستقل انتظار می رود.
رمضانی نزدیکی دیدگاه سیاسی خود به یکی از دو دیدگاه اصولگرا و اصلاح طلب را بستگی به نیاز جامعه دانست و درباره پیش بینی نتیجه انتخابات آینده، گفت: برای پیش بینی انتخابات مجلس نهم باید میان دو حوزه شهرستان های کوچک و شهرهای بزرگ تفکیک قائل شد در شهرهای بزرگ به نظر می رسد جبهه متحد اصولگراها نیز از شانس بیشتری برخوردار است اما در شهرستان های کوچک طرفداران دولت رای بیشتری دارند.
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.