واکنش مطهری به عدم حضور در لیست جبهه متحد: لیست مستقل می دهیم

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار فهرست جبهه متحد اصولگرایان، اعلام کرد به طور جداگانه فهرستی تحت عنوان " منتقدان دولت دهم" ارائه خواهد کرد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: لیست "منتقدان دولت دهم" در دو یا سه روز آینده منتشر خواهد شد.


با جدیت وارد میدان می شویم

وی گفت: البته ممکن است تغییر جزیی در عنوان این فهرست ایجاد شود، ما تا حدودی منتظر نهایی شدن لیست جبهه متحد بودیم که دیشب تکلیف روشن شد و با جدیت بیشتری وارد میدان خواهیم شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: علی عباسپور و حمید رضا کاتوزیان دیگر نمایندگان تهران که از حضور در لیست جبهه متحد بازمانده اند نیز در این لیست خواهند بود. همچنین حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز نیز در فهرست ما خواهد بود.


احتمال ارائه لیست ۱۵ نفره در تهران

مطهری ادامه داد: تا کنون درباره ۱۰ تا ۱۲ نفر دیگر نیز برای این لیست صحبت شده اما هنوز به رای گیری نرسیده ایم. ما به دنبال این نیستیم که حتما یک لیست ۳۰ نفره ارائه کنیم، ممکن است لیست ما ۱۵ نفره باشد اگر بتوانیم کسانی را پیدا کنیم که معیارهای مد نظر ما را داشته باشند حتما در آنها را در لیست قرار خواهیم داد و شاید این لیست به ۳۰ نفر هم برسد.

این نماینده منتقد دولت در پاسخ به این سئوال که معیارهای مد نظر شما چیست، گفت: قانونگرایی یا مبارزه با قانون گریزی، مبارزه با حرمت شکنی، اعتدال، عقلگرایی و احترام به آزادی ها و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی از مهمترین معیارهایی است که برای بستن این لیست در نظر داریم.


امکانات جبهه متحد و جبهه پایداری را نداریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در اطلاعیه ای نقطه نظرات خودمان را به طور مشروح به اطلاع مردم خواهیم رساند و از مردم تهران می خواهیم در این انتخابات ما را یاری کنند. امکانات ما نه در حد جبهه متحد اصولگرایان است و نه در حد جبهه پایداری.


برداشت جبهه متحد از اصولگرایی را قبول ندارم

مطهری در بیان ارزیابی اش از حذف خود و دیگر نمایندگان تهران از لیست جبهه متحد نیز گفت: شخصاً معتقدم این وضعیت بهتر است. چون حداقل بنده برداشت آقایان از اصولگرایی را قبول ندارم. در برخی مبانی اصولگرایی مانند مفهوم آزادی و ولایت فقیه با آنها اختلاف داریم و من شخصاً حق می دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند و فکر می کنم با این شرایط رقابت جدی تر و شور انتخاباتی بیشتر خواهد بود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.