گواهی های عدم سوءپیشینه باید قبل از اعلام رسمی اسامی به هیئت های اجرایی برسد

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا گفت: زمان نهایی افراد برای تسلیم گواهی های عدم سوءپیشینه به هیئت اجرایی تا وقتی است که اسامی افراد به صورت رسمی اعلام می شود حالا ممکن است 2-3 روزی جابجا شود و امکان دارد افرادی که گواهی سوءپیشینه نداشته باشند، صلاحیت شان تائید نشود.

قاسم میرزایی نکو، عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در گفت و گو با خبرگزاری میزان درباره چگونگی نظارت بر عدم تبلیغات زودهنگام کاندیدای این انتخابات اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی شامل تبلیغات زودهنگام کاندیداها نیز می شود و شورای هیئت مرکزی سازوکارهای لازم برای جلوگیری از این منظور را مدنظر گرفته اند.

وی ادامه داد: برای این کار بازرسان و کمیته بازرسان در هر استان را داریم که عمدتا از سه تن از نمایندگان هر استان تشکیل می شود  و زیر مجموعه آنها بازرسان مختلفی وجود دارند تا در شهرستان های مختلف موارد تخلف را گزارش کنند تا کنون 2-3 مورد تخلف را به ما اطلاع داده اند.

میرزایی نکو یادآور شد: بخش عمده ای از تبلیغات با توجه به اینکه در فضای مجازی انجام می شود ما به همین علت به بازرسان اعلام کرده ایم که ادمین های مشهور و گروههایی که رسما به ثبت رسیده اند را حتما رصد کنند و موارد مورد نیاز را تذکر دهند تا در تبلیغات پیش دستی انجام نشود.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا درباره اینکه آیا در انتخابات شورای شهر هم مانند انتخابات ریاست جمهوری نماینده از طرف کاندیداها پای صندوق رای حضور خواهد داشت، گفت: بله ، برای انتخابات شوراها مثل انتخابات ریاست جمهوری نماینده ای می تواند پای صندوق ها برای نظارت بر آرا بایستد.

وی تاکید کرد: اما افراد در انتخابات شوراها نماینده ای پای صندوق های نمی گذارند زیرا خودشان مواظب خودشان هستند و یعنی آن قدر رقابت فشرده و تنگاتنگ است که افراد دنبال این نیستند که بخواهند نماینده ای برای چک کردن آرا پای صندوقها بگذارند و کاملا مطمئن هستند تخلفی صورت نمی گیرد.

میرزایی نکو درباره گواهی های عدم سوءپیشینه افراد ثبت نام کننده در انتخابات شوراها نیز افزود: تائید افراد توسط  هیئت های اجرایی 23 انجام می شود و وقتی این هیئت ها پرونده افراد را به هیئت نظارت دادند در آنجا اگر مورد رد یا قبول جدیدی اتفاق بیفتد آنجا این مسائل باید کنترل شود.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا خاطرنشان کرد: چون سیستم نیروی انتظامی گرفتاری داشته و نتوانسته به موقع گواهی های عدم سوءپیشینه  را بدهد برای همین گفتیم که افراد پیش ثبت نام ها را با تعهد خودشان انجام دهند.

وی تصریح کرد: وقتی برای ثبت نام کنندگان مراجع 4 گانه نامه تائید می زنند عملا همه مسائل مربوط به سوء پیشینه هم در آن وجود دارد اما چون قانون خواسته که این گواهی در مدارک ثبت نام کنندگان باشد ما هم آن را الزامی کرده ایم.

میرزایی نکو اذعان داشت: زمان نهایی افراد برای تسلیم گواهی ها  به هیئت اجرایی تا وقتی است که اسامی افراد به صورت رسمی اعلام می شود حالا ممکن است 2-3 روزی جابجا شود و امکان دارد افرادی که گواهی سوءپیشینه نداشته باشند، صلاحیت شان تائید نشود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.