مجلس شورای اسلامی بيمار است!

 
احمد توکلی گفت: اگر نمایندگانی با صلاحیت را انتخاب کنیم، جامعه ای سالم داشته و وضعی مناسبتر از وضع کنونی پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، توکلی شب گذشته در مراسمی که با حضور دانشجویان دانشگاه یزد و با همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه در سالن منتظر قائم اين دانشگاه برگزار شد، گفت: ما می توانیم منشا فساد را تغیير ملاک در حاکمیت بدانیم.

وي با اشاره به بیانات امام علی(ع) به مالک اشتر افزود: ما باید بحق مردم نسبت به خود و همچنین حق خود بر مردم توجه داشته باشیم؛ چراكه در غیر این صورت با خدا رو به رو خواهیم شد.

نماینده مردم تهران در مجلس، تبارگرایی و قوم و خویش بازی، تجارت نفوذ و حمایت ویژه از عوامل خلل در عملکرد جامعه از عوامل مهم در اختلاس اخیر می باشند و افرادی که در اختلاس اخیر حضور داشتند نیز به طور موثری از این راه ها استفاده کردند.

توكلي با اشاره به میزان فساد اقتصادی اخیر تصريح كرد: این رسوایی اخیر دو برابر بزرگتر از بزرگترین رسوایی سال 2009 آمریکا است و نمی توان گفت که 3000 میلیارد است بلکه بسیار بیشتر است زیرا که صدمه بزرگی به اعتماد عمومی و ملی در کشور زده است.

وی تصریح کرد: ما در پی این فاجعه هزینه های مالی و اقتصادی زیادی را پرداخت کردیم؛ چرا كه از یک طرف باعث کاهش عمومی و از طرف دیگر کاهش اعتماد به سیستم قانونی و در نهایت باعث کاهش اعتبار دولت می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما رشد را ناشی از دو شاخصه می دانیم که می توان افزایش انباره سرمایه و افزایش بازدهی انباره سرمایه موجود را نام برد، که این اختلاس باعث خلل در این شاخصه ها شده و اختلال بزرگی در این شاخصه ها بوجود آورد.

توکلی بيان داشت: ما باید برای انتخاب نمایندگان خود ملاک هایی مانند تمایل به زندگی کردن با مردم نه به صورت نمایش و همچنین عدم تمایل به کسب ثروت را در نظر بگیریم؛ چراكه در غیر این صورت کشور و جامعه به خطر خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: اگر نمایندگانی با صلاحیت را انتخاب کنیم جامعه ای سالم داشته و وضعی مناسبتر از وضع کنونی پیدا خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آینه مالی حاکمیت در بودجه مالی است و اگر این بودجه درست مشخص شود جامعه به سمت تعالی خواهد رفت.

وی در پایان در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص مسئله وقف دانشگاه آزاد گفت: اين طرح با کشمکش های زیاد تصویب شد و بعد از مدتی مجددا اصلاح شد، به اين دليل است که می گویم مجلس ما بیمار است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان كرد: ملاک های رفتاری مانند سابقه افراد، طرز برخورد افراد، گزافه گویی، طرز تبلیغات، تغییر وضعیت در قبل و بعد از نماینده بودن را برای انتخاب نماینده خوب در نظر بگیریم تا فریب نخورده و افرادی بدون صلاحیت را به نمایندگی خود برگزینیم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.