هیئت‌های اجرایی و نظارت دلایل رد صلاحیت کاندیداهای شوراها را اعلام کنند

یک عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت که عدم اعلام علت رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت تخلف قانونی محسوب می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

 
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  در روزهای گذشته تماس‌های مکرری از نقاط مختلف کشور از سوی برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده در انتخابات شوراها داشتیم که علیرغم مراجعه به هیئت‌های اجرایی و نظارت دلایل رد صلاحیت به آنها اعلام نشده است.
 
وی افزود: طبق مصوبه سال 78 مجمع تشخیص مصلحت نظام کلیه مراجع رسیدگی کننده به صلاحیت داوطلبان انتخابات‌ مختلف به جز انتخابات مجلس خبرگان موظفند براساس دلایل و مدارک معتبر که به مراجع اجرایی و نظارتی ارسال شده به بررسی صلاحیت بپردازند و چنانچه داوطلبی رد صلاحیت شده باید علت را به صورت کتبی به او اعلام کنند.
 
این عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارت باید طبق این قانون عمل کنند گفت: این هیئت‌ها باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند و به درخواست رد صلاحیت شدگان جواب کتبی بدهند. در حالی که در برخی مناطق این مراجع پاسخگو نبوده‌اند که این امر تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.