سهیلا جلودار زاده: نسبت جوانان به با تجربه ها در شورای شهر، باید یک به شش باشد!

تا اردیبهشت 96، روزهای زیادی نمانده است؛ بنابراین، گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف کشور، خود را برای رقابت نفس گیر آماده می‌کنند تا بتوانند بر کرسی‌ پاستور و شوراهای شهر و روستا تکیه بزنند.

به گزارش «تابناک»، هرچند جریان اصلاحات در سال 92 توانست در برخی شهرهای بزرگ از جمله تهران، شمار قابل توجهی از کرسی های شورای شهر را از آن خود کنند، نتوانست اکثریت آرا را در شورای شهری مانند تهران به دست آورد. از این روی، به نظر می رسد در این دوره از انتخابات، برای به دست آوردن شورا سازماندهی قوی تری کنند.

سهیلا جلودار زاده در گفت و گو با تابناک درباره انتخابات شوراهای شهر گفت: بسیاری از افراد در گروه های مختلف، بر این باورند که در این دوره از انتخابات، باید از افراد جوان برای شورای شهر استفاده کرد. این در حالی است که جوانگرایی را نمی شود از صفر شروع کرد؛ هرچند یک جامعه پویا باید جوانگرا باشد، برخی مسائل اساسی وجود دارد که نیاز به تجربه دارند.

وی افزود: برای این گونه مواقع تصور من بر این است که باید نسبت ها حتی یک به شش باشد، به گونه ای که یک یا دو جوان حضور داشته باشند و در کنار آنها چند فرد با تجربه و راه رفته هم باشند تا این افراد از تجربه آنها استفاده کنند و با خلاقیت بیشتر کارها را ادامه دهند.

وی ادامه داد: هم سن و سال های ما مقداری به روزمرگی دچار شده اند و حضور جوانان باعث می شود، کشور در مسیر درست و نوگرایی حرکت داشته باشد. به نظر من، پست مدرن بودن از هر چیزی برای کشور بهتر است، زیرا آنچه از گذشته برای ما مانده است، می تواند سرمایه آینده ما باشد و باعث شود ما در گذشته نمانیم و برای آینده بهتر راه درست را درست پشت سر گذاریم.

وی گفت: برای این کار یک محدوده سنی تا 35 سالگی را در نظر می گیرند، ولی برای کارهای سنگین که به تجربه نیاز داشته و با زندگی مردم سر و کار دارد، باید میزان حداکثر سن جوانی را در نظر گرفت و به عبارت دیگر، بهتر است برای وارد شدن به انتخابات محدوده های سنی 35 تا 40 را در نظر گرفت.
این محدوده سنی محدوده ای است که بالاخره جوانان اندکی سرد و گرم زندگی را چشیده اند و در این چند سالی که وارد جامعه شده اند، مشکلات و موانعی که در جامعه وجود دارد را درک کرده اند؛ بنابراین، به نظر می رسد اگر قرار است در شورای شهر از جوانان بیشتری استفاده شود، باید این رنج سنی را برای آنها در نظر گرفت.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: ما در شورای شهر این دوره قصد داریم از حضور زنان هم بهره بیشتری ببریم، بسیاری از بزرگان اصلاحات نیز بر این اعتقاد هستند که زنان با توجه به اینکه سهم مساوی را با مردان در جامعه دارند باید در فعالیت های اجتماعی و مدنی نیز سهم بیشتری داشته باشند.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که برای انتخابات شورای شهر باید به آن توجه ویژه شود، وجود تخصص در میان کاندیدا هایی است که قرار است وارد لیست شوند، باید افرادی که انتخاب می شوند، توانایی و تخصص های لازم برای مدیریت شهری را دارا باشند. تجربه سال های گذشته نشان داده است، زمانی که افراد تخصص های کافی ندارند، در سیستم مدیریتی ایجاد اشغال می کنند، زیرا در بسیاری از موارد، حرفی برای گفتن ندارند و ناچار با حرف دیگران تصمیم می گیرند و یا در جایی که ممکن است نظر آنها تأثیر مالی زیادی داشته باشد، دچار فساد می شوند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.