فراکسیون مستقل‌ها با عضویت پزشکیان و سنایی در مجلس نهم تشکیل خواهد شد

 رییس فراکسیون اقتدار ملی در مجلس هشتم، از تشکیل فراکسیون مستقلی با حدود 50 نماینده در مجلس آینده خبر داد و گفت: این فراکسیون از اعضایی با گرایشات سیاسی میانه‌رو و با هدف انجام کار کارشناسی تشکیل خواهد شد از این رو بدنه اصلی این فراکسیون مستقل نباید عضو فراکسیون دیگری در مجلس نهم باشند.

دکتر مهدی سنایی اظهار کرد: با توجه به رقابت انتخاباتی در مرحله اول و دوم حوزه تهران بین دو جبهه متحد و پایداری به خوبی می‌توان اینگونه پیش‌‌بینی کرد که در مجلس نهم دو فراکسیون اصلی اصولگرا یعنی فراکسیون متحد و پایداری تشکیل خواهد شد. مطمئنا اقلیت کوچکی از نیروهای اصلاح‌طلب در زیر پرچم یک فراکسیون به فعالیت خواهند پرداخت و در کنار این فراکسیون‌ها، فراکسیونی با تفکرات سیاسی میانه و مستقل شکل خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تاکنون نامی برای فراکسیون مستقل در مجلس نهم در نظر گرفته نشده است، در عین حال گفت: طبق آمار موجود حدود 100 نفر از منتخبان مجلس آینده دارای تفکرات سیاسی مستقل هستند که بر این اساس اعضای این فراکسیون از بین این افراد شناسایی شده‌اند. البته ممکن است این منتخبان پس از ورود به مجلس، به تفکرات فراکسیون خاصی ملحق شوند بر این اساس اعتقاد ما بر این است که می‌توانیم فراکسیونی مستقلی با حدود 50 نماینده تشکیل دهیم. این فراکسیون مستقل با محوریت میانه‌روی، کار کارشناسی و تخصصی شکل خواهد گرفت. یکی از اعضای اصلی این فراکسیون پزشکیان نماینده تبریز است. مطمئنا نام و رییس این فراکسیون بعد از تشکیل مجلس نهم تعیین خواهد شد.
به گفته وی، اعضای این فراکسیون نمایندگانی هستند که عضو هیچ فراکسیون دیگری نخواهند بود.
سنایی با بیان اینکه این فراکسیون مستقل در مجلس نهم برای اولین بار در تاریخ مجالس تشکیل می‌شود، گفت: در مجلس هشتم فراکسیون اقتدار ملی از نمایندگانی که در فراکسیون‌های دیگر نیز عضو بودند، تشکیل شد ولی مطمئنا اعضای اصلی این فراکسیون مستقل در مجلس نهم باید تنها در این فراکسیون عضو باشند و بعد از تشکیل آن، اعضای دیگر فراکسیون‌ها می‌توانند به عضویت آن درآیند.

گفتنی است تشکیل "فراکسیون نمایندگان مستقل" از اهداف ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور بوده که با راه یابی 22 تن از اعضای آن به مجلس نهم، اقدامات اولیه تشکیل این فراکسیون از سوی دو تن از چهره های شاخص آن (دکتر مسعود پزشکیان و دکتر مهدی سنایی) در حال انجام است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.