فعالیت‌های انتخاباتی متفاوت ائتلاف کاندیداهای مستقل شهر اصفهان

مرتضی گلشنی منش

 

 

 

 

 

متاسفانه تمرکز منابع قدرت و ثروت که در اختیار گروه هایی خاص قرار گرفته، مانع ایجاد فضایی آزاد، شفاف، عادلانه، سالم و مطابق با میل مردم و منفعت آنان شده است.

.

روند بررسی صلاحیت ها انتقادات زیادی داشت. غرض ورزی‌ها و سلیقه محوری‌ها و عدم توجه به قانون باعث شد که حق بسیاری از افراد دلسوز، متعهد، متخصص و توانمند تضییع گردد و این شیوه غیر منصفانه باعث شده که حتی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هم به نحوه بررسی صلاحیت ها اشاره و از نتایج آن گلایه کنند.
در انتخابات شورای شهر اصفهان، بحث تعارض منافع به نقطه اوج رسیده و جای بسی تأسف است که داوری این رقابت به عهده ی کسانی است که خود تیمی در میدان رقابت دارد و به نفع آن سوت می زند!
متاسفانه شاهد آنیم که نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت بر انتخابات را به عهده دارند، خودشان خروجی و معرفی شده توسط تشکلی بوده اند که آن مجموعه در حال حاضر نیز  برای شورای شهر لیست انتخاباتی مهیا کرده و مدعی تصاحب عرصه رقابتی انتخابات این دوره به نفع خود است.
با این شرایط چگونه می توان انتظار داشت که فرایند اجرایی و نظارتی انتخابات از ابتدا تا انتها به نحوه ای سالم و شفاف عادلانه پیش برود. همچنین بعضی چهره ها و شخصیت های با نفوذ مذهبی – سیاسی که باید در جهت افزایش شور انتخاباتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، عمل کرده  و در رقابت انتخاباتی بی طرف باشند، این گونه عمل نکرده و علناً و صراحتاً از این لیست حمایت می کنند و عدل و انصاف را رعایت نمی نمایند.
هر یک از افراد لیست های موجود، حداقل چندصد میلیون هزینه می کنند؛ این در حالی است که مجموع حقوق و دریافتی های قانونی یک عضو شورای شهر در طی ۴ سال به این حد از مخارج تبلیغات آنان نمی رسد، پس حتما منافع دیگری وجود دارد که این چنین ریخت و پاش می کنند!!
در این میان اما ائتلاف کاندیداهای مستقل اصالتاً به ریخت و پاش و اسراف در زمینه تبلیغات انتخاباتی معتقد نبوده و باور دارد که با صرف این هزینه های گزاف در عرصه های بنیادین و زیرساختی دیگر مثل آموزش یا مبارزه با فقر و فساد می توان خدمت بیشتری به مردم و شهر و کشور انجام داد و صرفا با حداقل هزینه تبلیغات میدانی و فیزیکی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توان برنامه ها را به مردم معرفی کرد و آنان را نسبت به توانمندی های داوطلبان و گروه‌های انتخاباتی  آگاه ساخته، در نهایت به لیست اصلح رساند.
ائتلاف کاندیداهای مستقل شهر اصفهان با همین رویکرد تنها با صرف هزینه مختصر چند میلیونی و با مدیریت بر هزینه ها توانست تبلیغات میدانی ائتلاف را در کل سطح شهر پوشش دهد. از جمله این فعالیت ها نصب حدود ۶۰ داربست بنر در نقاط شاخص و مهم شهر، تهیه و چاپ تراکت و توزیع آن در مصلی های نماز جمعه شهر اصفهان و چاپ حداقلی پوستر و کارت تبلیعاتی در ابعاد کارت ویزیت برای ائتلاف کاندیداهای مستقل بوده است و تمرکز خود را بر شیوه های نوین، از جمله استفاده از رسانه های فضای مجازی معطوف نموده است؛ لذا در همین راستا ده‌ها گروه واتس اپی و صفحات اینستاگرام و تلگرام با حضور هزاران عضو و دنبال کننده ایجاد شده که پخش محتوای تهیه شده توسط اعضای ائتلاف و اطلاع رسانی های دبیرخانه ائتلاف از طریق آن انجام پذیرفت.

حال که رقابت و تبلیغات به پایان رسید، جا دارد از همه اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل شهر اصفهان، دست اندرکاران زحمتکش در ستادهای انتخاباتی آنان، حامیان و هواداران ائتلاف کاندیداهای مستقل اصفهان که خالصانه در این مدت همراه ما بوده اند و نهایت همکاری را داشته اند و همکاران دبیرخانه ائتلاف سپاسگزاری نمایم.
(خسته نباشید و خداقوت)
 

* دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در شهر اصفهان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.