رمضانی: طرح دوگانه هاشمی -احمدی نژاد برای بهره برداری سیاسی است

یک فعال سیاسی معتقد است: «دوگانگی هاشمی – احمدی نژاد غالبا در ایام انتخابات اعلام شده، به آن دامن زده می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد و پس از آن هیچ گونه اقدام قانونی برای ارائه مستندات و مدارک به مراجع ذی صلاح قانونی انجام نمی شود. لذا طرح این موضوع کاملا بدلیل بهره برداری سیاسی است.»

گفته می شود جریان انحرافی در آستانه انتخابات قصد دارند بار دیگر دوگانه هاشمی – احمدی نژاد را مطرح کرده و عنوان کنند مخالفین و یا رقیبان احمدی نژاد از حامیان هاشمی هستند. از سوی دیگر شنیده شده جریان خاص قصد دارد با طرح موضوع رابطه با آمریکا، راهکار خروج از وضعیت اقتصادی کنونی و لغو تحریم ها را در گروی این مسئله جلوه دهد.

حسین رمضانی خردمردی، دبیر شورای هماهنگی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، در گفتگو با فرارو گفت: «متاسفانه بذر دوگانگی احمدی نژاد – هاشمی در جامعه کاشته شده و در فضاهای انتخاباتی مورد بهره برداری قرار می گیرد. این دوگانگی غالبا در ایام انتخابات اعلام شده، به آن دامن زده می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد و پس از آن هیچ گونه اقدام قانونی برای ارائه مستندات و مدارک به مراجع ذی صلاح قانونی انجام نمی شود. لذا طرح این موضوع کاملا به دلیل بهره برداری سیاسی است و این موضوع واقعیت دارد.»

وی ادامه داد: «اما درباره موضوع طرح رابطه با آمریکا با توجه به جنجال هایی که علیه وضعیت اقتصادی ایران انجام گرفته و وضع تحریم های جدید که هم اکنون در رسانه ها نیز منعکس شده، شاید طرح این موضوع برای عده ای از مردم جذابیت نسبی داشته باشد؛ اما برای اکثریت و قاطبه مردم ایران رابطه با آمریکا که کشوری است که تنها ضرر برای ایران داشته قابل پذیرش نخواهد بود و عملا یک بحث جذاب انتخاباتی نیست و اشتباه استراتژیکی است اگر بخواهند این موضوع را برای قشر رای دهنده به عنوان یک برگ برنده معرفی کنند.»

رمضانی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد این بار هدف از طرح دوگانه هاشمی – احمدی نژاد حذف اصولگرایان باشد؛ اصولگرایان باید چه واکنشی در مقابل این رویکرد داشته باشند؟، گفت: «احتمال بسیار زیاد طرح این دوگانگی برای برتری جستن و افزایش فاصله انتخاباتی با رقیب و جذب رای مطرح است تا حذف. یعنی حذف در عرصه نتیجه است و نه در عرصه حضور در انتخابات. ولی استراتژی منطقی برای مقابله با چنین فعالیت هایی باید بیشتر اقدام به شفاف سازی و مهمتر از آن تاکید بر اعمال قانون علیه هر گونه سوءاستفاده سیاسی و استفاده از امکاناتی که برای پیشبرد اهداف انتخاباتی در دست برخی است، باشد.»

دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل کشور گفت: «آنچه که مهم است چه در وضعیت تحریم و چه در وضعیت غیر تحریم مدیریت صحیح است؛ یعنی اگر با مدیریت صحیح مواجه نباشیم در آن صورت اگر هیچ گونه تحریمی هم علیه کشور نباشد باز هم شاهد فساد سیاسی، اداری و حتی وضعیت بحرانی در کشور خواهیم بود. در حالی که مثلا در زمان جنگ ما در بدترین شرایط بودیم اما با مدیریت هوشمندانه ای که ریاست جمهوری آن زمان و همچنین امام راحل داشتند ما توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم و بحران را پشت سر بگذاریم و به آنچه که مطلوب ملت بود و نیز حفظ تمامیت عرضی کشور برسیم. لذا به نظر اولویت اول مدیریت است که اگر صحیح باشد تحریم ها نیز پشت سر گذاشته خواهد شد و اگر مدیریت اصلاح شود در آن صورت با برطرف شدن تحریم ها وضعیت بهتر هم خواهد شد.»

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.