قائم مقام حزب همبستگی: برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی را هدف قرار داده‌اند

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان با انتقاد از شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره‎ها تأکید کرد: برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی و همچنین آینده کشور را با این شیوه تبلیغات هدف قرار داده‌اند که تداوم آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران و قائم مقام حزب همبستگی بابیان این مطلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در ارتباط با شیوه تبلیغات برخی نامزدها و وعده‌های آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره‎ها گفت: تبلیغات انتخاباتی فرصتی است برای معرفی برنامه‌ها و روش‌های مدیریتی نامزدها برای اداره کشور است که بر اساس آن مردم بتوانند به انتخاب صحیح و منطقی دست بزنند که تضمین‌کننده آینده خودشان و کشور باشد.

او افزود: بر این اساس باید شعارها و وعده‌های انتخاباتی از یک‌سو «واقعی» و از سوی دیگر دارای «قابلیت اجرا» باشد نه اینکه در حد حرف برای دوره تبلیغات باشد و یا محدود به روی کاغذ برنامه‌های انتخاباتی.

سالاری با تأکید بر اینکه در جریان تبلیغات انتخاباتی مردم به سخنان، شعارها و وعده‌های نامزدها اعتماد می‌کنند و بر اساس تصمیم به رأی دادن می‌کنند گفت: اگر وعده‌ها و شعارهایی که این دو جنبه یعنی واقعی بودن و دارای قابلیت اجرا در آن رعایت نشده باشد فارغ از آنکه فریب مردم محسوب می‌شود که قطعاً مغایر شعائر دینی و انقلابی ما است به اعتماد مردم نسبت به‌نظام و حاکمیت ضربه وارد می‌کند.

قائم مقام حزب همبستگی افزود: بنابراین نامزدها فکر نکنند برای دوره‌ای وعده و شعاری را مطرح می‌کنند و همه‌چیزتمام می‌شود و فردای روز اعلام نتایج مردم فراموش می‌کنند که به چه دلیل پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به برنامه‌های یک نامزد رأی اعتماد دادند. همان‌طور که مردم فراموش نکردند آن فردی که شعار آوردن پول نفت سر سفره مردم را داد اما به‌جای آن از سفره مردم برداشت و آن سفر را هرروز کوچک و کوچک‌تر کردند.

او ادامه داد: بماند آسیب‌هایی هم که عدم امکان تحقق آن شعارها و وعده‌های رئیس دولت گذشته به‌نظام و انقلاب وارد کرد که هنوز آثار آن پابرجا است. بر این اساس شعارها و وعده‌های انتخاباتی آثار درازمدت دارد نه کوتاه مدت و گذرا و مهم‌ترین اثر آن‌هم قطعاً هدف قرار دادن اعتماد مردم است.

سالاری تاکید کرد: از سوی دیگر شاهد یک اتفاق نادر در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی هستیم و آن نادیده گرفتن اتحاد و انسجام ملی از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان با بیان اینکه در ادوار گذشته برخی نامزدها تلاش داشتند تا یک دوقطبی بر مبنای شعار کاهش فاصله فقر و غنی ایجاد کنند گفت: در این دوره برخی به دنبال پررنگ و برجسته‌تر کردن این دوقطبی بر مبنای شعار حمایت از 96 درصدی‌ها در برابر 4 درصدی‌ها آن هم با الگو برداری ناشیانه از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند که این شعار بسیار خطرناک است و می‌تواند با ایجاد یک‌فاصله میان مردم آن‌ها را رو درروی هم قرار دهد.

او افزود: اینکه ادعا شود 96 درصد مردم کشور در طبقه فقیر قرار دارند فارغ از آنکه می‌تواند یک توهین و یک ضدتبلیغ علیه نظامی باشد که نزدیک به 40 سال با ادعای عدالت اسلامی حکومت کرده است می‌تواند به منافع و اتحاد ملی آسیب وارد کند.

سالاری ادامه داد: معلوم نیست دوستان پیش خود چه فکر کرده‌اند برای یک مشت رأی می‌خواهند این‌گونه بین مردم کشور شکاف ایجاد کنند و عده‌ای را 4 درصدی و عده دیگر را 96 درصدی معرفی کنند درحالی‌که اساساً معلوم نیست که مبنای این تقسیم‌بندی چیست.

قائم مقام حزب همبستگی در خاتمه گفت: بنابراین معتقدم که برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی و همچنین آینده کشور را با این شیوه تبلیغات هدف قرار داده‌اند که تداوم آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و انتظار می‌رود که مسئولان انتخاباتی هشدارهای لازم را در این رابطه به نامزدها بدهند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.