بیانیه شماره 1 یک كانديدا: بيكاري خواست مردم ايران است!

اولین بیانیه کاندیدای فرضی انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش در سایت ایران نو (1404) منتشر شد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

***
بسم الله الرحمان الرحيم

ان الله لايغيروا ما بقومٍ؛ حتي يغيروا ما بانفسهم!
در شرايطي كه كمتر از يك ماه به برگزاري انتخابات رياست جمهوري باقي مانده، اهميت و جايگاه مسائل كلان كشور ازلابه لاي سخنان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دهم، سربرآورده و همان گونه كه انتظار مي رفت، اشتغال به عنوان اولين دغدغه اقتصادي، جايگاه ويژه اي را در ميان برنامه هاي اعلامي به خود اختصاص داده است.
بديهي است، فرضي بودن نامزدي اينجانب در انتخابات رياست جمهوري، ملاحظات و دغدغه هاي كسب رأي را تعديل نموده و به همين دليل فارغ از پيامدهاي نامطلوب طرح حقايق تلخ بر جايگاه فرضي خود در انتخابات، در اولين بيانيه خويش، به يادآوري راهبردي روشن، اما مغفول براي معضل بيکاري مي پردازم.

بيكاري خواست مردم ايران است!

با اذعان به نقش آفرینی بسیاری از پارامترهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پیدایش معضل بیکاری، به جرأت می توان گفت: كمبود اشتغال معضلي خودخواسته است و ابتلاي گسترده جوانان به اين مشكل؛ تنها قسمتي از اين عملکرد منفي اجتماعي است. اگرچه بيکاري معضلي غيرقابل انكار است كه مساعي دولت دهم براي چاره جويي آن الزامي است اما با نگاهي درست به ريشه‌هاي اين مسئله، مي توان سهم هميشه مغفول "مردم ايران" در پيدايش و شکل گيري آنرا به وضوح مشاهده کرد.
بايد به صراحت اين حقيقت تلخ را يادآورشد كه نه کانديداي فرضي و نه هيچ يک از نامزد هايي که در نهايت به پيروزي و تصدي دولت نائل خواهند شد، بدون همکاري و عزم ملي، قادر به چاره جويي مشكل بيكاري نخواهند بود و شايد عجيب باشد اگر گفته شود که «اين مردم هستند كه بايد به فكر ايجاد اشتغال براي فرزندان خود باشند.»
از آنجائي که مشكلات يك كشور، تنها با عزم و اراده ملي قابل حل است و نه تلاش يك شخص در مقام رئيس جمهور! لذا مشكل بيكاري نيز از اين قاعده مستثنا نيست.
مهمترين دليل عدم تناسب حجم متقاضيان شغل و ظرفيتهاي بازار کار داخلي، پائين بودن سطح توليد به دليل عدم استقبال مصرف کننده داخلي از خريد محصولات وطني است. اگر جامعه توليدکنندگان صنعتي و كشاورزي خواستار فروش کامل محصولات توليدي خويش در بازار داخلي هستند، آيا لازمه آن، تامين تجهيزات و تکنولوژي مورد نياز خويش از بازار داخلي نيست؟ آيا در صورت حمايت از توليد کننده داخلي و استقبال از محصولاتي که دسترنج فرزندان اين مرز و بوم است، سطح نياز به نيروي کار انساني بيشتر، ارتقا نخواهد يافت؟
حمايت از توليدات داخلي تنها وظيفه دولتها نيست؛ بلکه جامعه اي که اشتغال فرزندانش را به عنوان آرزويي بزرگ به انتظار نشسته است، وظيفه خطيري در اين زمينه بر عهده خواهد داشت.
تا زماني كه ايراني به بهانه كيفيت کالاي اروپايي و ارزاني اجناس چيني، از خريد محصولات ايراني پرهيز مي‌كند، بيكاري نه يك معضل بلكه يك خواسته پنهان ملي است و كاهش فوري و انتخاباتي آن، در توان هيچ يک از نامزدهاي رياست جمهوري نيست.
لینک خبر در انتیران

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.