رقابت در انتخابات شورای شهر بسیار سخت تر خواهد بود/ تعداد اعضای شورای شهر افزایش پیدا می کند

 دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تعداد اعضا به صورت سراسری در همه استانها اعمال شده است. همه استانها از این بابت به نحوی ضرر دیده اند و در این دوره رقابت ها سخت تر و فشرده تر هم خواهد شد.

 

اصغر سلیمی، نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره امکان افزایش تعداد اعضای شورای شهر اظهار داشت: در قانون قبلی تعداد اعضای شورای شهر بیشتر از این بود و نمایندگان مجلس نهم با تصویب قانونی تعداد اعضای شورای شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ را کاهش دادند.

وی ادامه داد: تعداد اعضا اگر مثل گذشته زیاد بود، بهتر بود برای اینکه ما کارگروه های تخصصی در شوراها داریم و باید تعدادشان به اندازه کافی باشد و همچنین نخصص های گوناگون مورد نیاز در این شورا را هم داشته باشند تا به نحو احسنت بتوانند از پس انجام وظایف محوله شان برآیند.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: قطعا ما در مجلس دهم پیگیر بودیم تا تعداد اعضا به روال قبلی بازگردد، اما برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال 96 را در دست بررسی داشتیم و نتوانستیم این مورد را بررسی کنیم اما برای انتخابات دوره بعد حتما این افزایش تعداد را لحاظ خواهیم کرد.

سلیمی درباره اینکه به جای افزایش تعداد اعضای شورای شهر می توان تغييراتي در ساختار شهرها مثل تهران ايجاد شود تا در مناطق براي شهر تصميم گيري شود، اظهارداشت: با این نظر موافق نیستم، زیرا در این صورت انگیزه مردم برای اینکه بخواهند پای صندوق ها بیایند، کم می شود و افراد ضعیف تری بالا می آیند.

به گفته وی، اگر رای گیری برای شورای شهر در سطح کلان  باشد، احزاب و افراد قوی تری در انتخابات حاضر می شوند و می توانند برای کل تهران که بودجه هنگفتی دارد، تصمیم گیری های شایسته تری اتخاذ کنند.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره هزينه هایی كه افزايش تعداد اعضایی شورای شهر، دربرخواهد داشت، خاطرنشان کرد: این هزینه ها شاید کمی بالا برود اما از آن طرف که اینها نظارت بیشتری بر امور شهرداری ها خواهند داشت و هزینه کردی که روی اعتبارات انجام می شود، به نظر من هزینه زیادی در بر نخواهد داشت.

سلیمی با بیان اینکه شهر تهران با دارا بودن 10 میلیون جمعیت نیاز به یک پارلمان برای تصمیم گیری در امور شهری دارد، افزود: جمعیت تهران از خیلی از کشورهای دنیا بیشتر است و کشورهایی با 1 تا 2 میلیون نفر پارلمان هایی بزرگتر از تهران دارند.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان داشت: کاهش تعداد اعضا بصورت سراسری در همه استانها اعمال شده است همه استانها از این بابت به نحوی ضرر دیده اند و در این دوره رقابت ها سخت  تر و فشرده تر هم خواهد شد.

به گفته وی، با کم شدن اعضا تعداد تخصص هایی که در شورا می توان از آنها بهره گرفت هم کم می شود و این به نفع مدیریت شهری در هیچ استان کشور نخواهد بود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.