کانديدای فرضی؛ پرهيز از کانديدامحوری، تلاش براي برنامه محوری

پس از ماه ها گمانه زني و رايزني هاي فردي، حزبي و جناحي، ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نير به پايان رسيد و در مدت 5 روزه ثبت نام، بيش از 470 نفر به عنوان داوطلب در اين انتخابات ثبت نام کرده اند که در دو دسته کلي کانديداهاي مطرح و حاشيه اي تقسيم بندي شده بودند؛ اما چهار روز پس از ثبت نام کانديداهاي واقعي، اعم از مطرح و حاشيه اي، کانديداي متفاوتي نيز اعلام حضور کرد که خود نه يک فرد؛ بلکه يک طرح يا يک برنامه بود. کانديداي فرضي آمد، بدون اين که کسي باشد! او آمد، بدون اين که پدر و مادري يا زن و فرزندي يا دوست و رفيق يا همکلاسي اي داشته باشد.

او فرضي آمد! با اين هويت: «يك شهروند ايراني واجد صلاحيت كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري» تا کسي را ياراي نقد خود او نباشد! او فرضي و بدون عکس و قيافه و سن و جنس آمد تا کسي نتواند قد و سن و جنس و ظاهر و پدر و مادر و دوست و حزب و سابقه و … او را تحسين يا «تخريب» کند؛ او فرضي آمد؛ اما با برنامه و با ارائه طرح هاي مشخص و مدون؛ تا جز «طرح ها و برنامه ها»ي او چيزي براي نقد نباشد؛ آري او آمد با طرح و برنامه! تا اگر کسي زحمت کشيده و در نبود مجال انتقاد، نقدي کرد، نقد به برنامه هايي باشد که از بطن آن راه حل بهتري بيرون آيد و رويکرد بهتري در برخورد با موضوع سرنوشت ساز انتخابات رياست جمهوري فراروي ما نهاده شود.

با اين هدف، سربلندانه به عنوان عضوي از ستاد کانديدايي که به خود، هيچ نيست، برنامه هاي او را تنظيم کرده و اعلام مي داريم کانديداي فرضي انتخابات رياست جمهوري در يک هفته مانده به آغاز تبليغات رسمي انتخابات رياست جمهوري بيانيه هاي خود را منتشر خواهد کرد.

اميد است با انتشار اين بيانيه ها و انعکاس آن از سوي رسانه هاي وزين، برنامه محوري بر فردمحوري غالب آيد و ارائه برنامه براي اداره کشور بر مطلوبيت هاي شعاري فائق شود.

به اميد ايراني شايسته ايرانيان مسلمان

حسين رمضاني خردمردي
رئيس ستاد ايران نو -۱۴۰۴

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.