دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر تهران

فرماندار تهران گفت:در دومین روز از ثبت نام چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران 149 نفر ثبت نام قطعی کردند

 عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران افزود : از این تعداد یک نفر روحانی و از میان داوطلبان، 133 نفر مرد و 16 نفر زن بودند .
وی با بیان اینکه جوانترین فرد ثبت نام کننده 25 سال و مسن ترین، 75 سال سن دارند گفت : از این تعداد 117 نفر در رده سنی 25 تا 45 سال ، 26 نفر در رده سنی 46 تا 60 سال و 5 نفر نیز در رده سنی 61 تا 75 سال بودند .
فرهادی افزود : تعداد 16 نفر هم در بخشداری  کن  و آفتاب  برای نامزدی این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند و در بخش مرکزی تهران نیز ثبت نامی نداشتیم .
فرماندار تهران گفت : از کل ثبت نام شدگان امروز 2 نفر مدرک فوق دیپلم ،‌85 نفر کارشناسی ، 42 نفر کارشناسی ارشد و 14 نفر دکتری داشتند .
وی با اشاره به اینکه ساعت ثبت نام بر اساس دستور ستاد انتخابات کشور از 8 تا 14 و 30 دقیقه به 8 تا 17 افزایش یافته است، تاکید کرد : داوطلبان تا پایان وقت اداری یکم اردیبهشت مهلت ثبت نام دارند.
فرهادی اضافه کرد : اگر کسانی قبل از ساعت 17 برای ثبت نام مراجعه کرده باشند، کارکنان شعب ثبت نام کننده موظف هستند تا پایان ثبت نام آنان حضور داشته باشند و به کار آنان رسیدگی کنند .
وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات ری و تهران به صورت یکپارچه برگزار می شود با بیان اینکه  ری  پاره تن  تهران  و  تهران  پاره تن  ری  است.گفت : ما تابع و مجری قانون هستیم و تا این لحظه بر اساس قانون ، انتخابات ری مستقل از تهران برگزار می شود مگر مجلس قانونی خلاف آن را تصویب کند و به تایید شورای نگهبان برسد و در مهلت قانونی ابلاغ شود.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه مشکلات اندکی در سامانه ثبت نام وجود دارد افزود : هنوز در موضوع سامانه ثبت نام در حال تمرین هستیم و تاکنون وزارت کشور زحمات فراوانی را متحمل شده تا شبکه سایتی خود را راه اندازی کند .
وی گفت:ارتباط فرمانداریها و بخشداریها با وزارت کشور برقرار شده است و از صفر تا 100 ثبت نام به صورت سایتی انجام می شود .
یادآور می شود روز گذشته نیز 37 نفر برای نامزدی انتخابات شوراها در فرمانداری تهران نام نویسی کردند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.