طلایی: شورای سیاسی نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند

سردار طلایی در ایسنا نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای سیاسی و جناحی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و مردم به دنبال شورای متخصص، پاکدست و برنامه محور هستند تا مشکلات شهر و شهروندان را حل کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی طلایی در جمع شهروندان شرق تهران اظهار کرد: در آستانه برگزاری دو رویداد سیاسی یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و باید تلاش شود که حضور حداکثری را بر پای صندوق‌های رای داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نه تنها در امور اجرایی کشور بلکه بر انقلاب نقش تاثیرگذاری خواهد داشت. شاید انتخابات گذشته تنها در امور اجرایی کشور تاثیر داشت ولی این انتخابات بر کشور و انقلاب تاثیر دارد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید تلاش شود با یک انتخاب حداکثری و پرشور در نهایت فرد اصلح، کارآمد و جهادی انتخاب شود.
 
وی افزود: نباید فرصت پیش رو را از دست داد و به همین جهت باید با انتخاب صحیح راه پیشرفت کشور را هموار کرد.
 
طلایی اضافه کرد: همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها نیز برگزار می شود که این انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شورای پنجم باید تلاش کند تا امنیت شهروندی و رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.
 
وی با طرح این پرسش که عضو شورای پنجم چه ویژگی هایی باید داشته باشد، گفت: کارآمدی، پاکدستی و تخصص از ویژگی هایی است که فرد شورایی باید داشته باشد.
 
طلایی در ادامه به رفع تبعیض و فقر شهری اشاره کرد و افزود: این موارد باید اولویت اصلی کار در شهر محسوب شود. در حال حاضر در شهر تهران محلاتی داریم که مشکلاتی را در بخش سرانه های ورزشی و فرهنگی دارند و در واقع محله با محله متفاوت است که باید در ارتقا سطح محلات در بخش های مختلف تلاش شود.
 
وی افزود: ارتقای کیفی خدمات شهری درابعاد مختلف، بهبود و ارتقای وضعیت فرهنگی شهر، ادامه کارهای عمرانی –کالبدی –شهرسازی در سطح شهر، بهبود در حوزه حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و نوسازی بافت فرسوده از اولویت های شهر محسوب می شوند.
 
طلایی با اشاره به اینکه اولویت های شهر تهران از دل مباحث کارشناسی تهیه شده است، افزود: اولویت های اشاره شده توسط مشاورین گروه های مختلف و از طریق معتمدین محلات تهیه شده است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای  سیاسی و جناحی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و مردم به دنبال شورای متخصص، پاکدست و برنامه محور هستند تا مشکلات شهر و شهروندان را حل کنند.
 
وی بیان کرد: تخصص و دانش لازم، آشنایی تجربی با مسائل و مشکلات شهر تهر تهران، دغدغه و مسئولیت پذیری در خصوص مسائل، نگاه بلند مدت به مسائل، باور و اعتقاد عملی به تعامل و خرد جمعی، باور به نقش مردم و استفاده از ظریفت آنها جهت پیگیری امور شهری ،پرهیز از تنش‌ها و مجادله‌های بیهوده، درد آشنا و دلسوز بخصوص برای اقشار ضعیف، اعتقاد جدی به صداقت، شفافیت در امور مالی و بخصوص انواع و اقسام رانت خواری و سوء استفاده‌ها از مواردی است که باید یک فرد شورایی داشته باشد.
 
طلایی ادامه داد: از اولویت های شورای پنجم می توان به اعمال نظارت مستمر بر امور شهری و شهرداری در ابعاد مختلف، تثبیت و تقویت جایگاه نهادهای مردمی از جمله شورایاری ها، NGO ها و سمن ها، ادامه و تقویت سیاست محله محوری و تمرکززدایی و افزایش سرانه ها، پیش بینی و اختصاص درآمد پایدار برای اداره امور شهر، تقویت محتوای فرهنگی و کمک به تحقق مدیریت یکپارچه شهری در ابعاد مختلف، حل مسائل اساسی بافت فرسوده،حمل و نقل و آلودگی هوا، برنامه ریزی جهت کاهش آسیب های اجتماعی، تلاش برای نزدیک شدن به شهر تهران به شاخص های واحد مدیریت ایرانی- اسلامی و نظارت و تعامل و جلب همکاری سایر نهادها از الویت های شورای پنجم محسوب می‌شود.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چالش و تهدیدها می تواند شورای پنجم را به بیراهه بکشاند که باید مراقب دام ها و تهدیدها باشیم.
 
طلایی اظهار کرد: در شورای چهارم نیز شاهد پهن کردن دام سیاسی، جناحی، حزبی و باند بازی برخی از اعضا بودیم که باید در شورای پنجم مراقب باشیم. متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر تهران به دنبال پهن کردن دام قدرت به جای خدمت بوده اند که این مورد بسیار خطرناک بوده و هست.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه برخی از افراد برای نشستن بر صندلی شورا میلیاردها هزینه می کنند و این سوال مطرح می شود که چرا؟
 
طلایی افزود: نیروهای انقلابی در شورای پنجم نیز به دنبال خدمت به شهروندان هستند و این در حالی است که لیست اصولگرایان بدون هیچ تشکیلات و هزینه ای و با حمایت مردم مساجد و محلات وارد انتخابات خواهند شد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برخی از کاندیداها برای جلب رای مردم در مدت اخیر اقدام به توزیع پول و بسته کالایی در شهر کرده اند.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از اعضاء در شورای چهارم به دنبال تقابل، تفرقه، اختلاف و حاشیه سازی بوده‌اند و دائما به دنبال کارشکنی و کم کاری بوده‌اند که این آسیب جدی به شورای شهر است.
 
طلایی افزود: یکی از تهدید های شورا اینست که خود را عقل کل بدانیم و خود را محروم از دانش و تجریه دیگران بدانیم.
 
وی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه باید تلاش شود که مردم حضور حداکثری بر پای صندوق های رای داشته باشند، گفت: برای این کار باید همه تلاش کنند و در نهایت افراد کارآمد،متخصص و پاکدست انتخاب شوند.
 
طلایی در ادامه بار دیگر به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: امروز گفتمان انقلاب یک طرف قرار دارند که از آن جمله می توان به آقایان رئیسی، قالیباف و میرسلیم اشاره کرد و برای موفقیت آنها باید تلاش کرد. تلاش‌مان باید این باشد که مدیریت اجرایی کشور در اختیار کسانی باشد که گفتمان انقلاب را قبول دارند و در این مسیر باید مراقب بود که در دام اختلاف افکنی  که برای نیروهای انقلاب پهن شده، قرار نگیریم.
 
وی بیان کرد: برای انتخاب گزینه مورد نظر در ریاست جمهوری باید به چند نکته توجه شود و فردی انتخاب شود که همراه با گفتمان انقلاب اسلامی باشد و توجه ویژه‌ای را به ظرفیت داخل و کشور داشته باشد. توجه به تولید، اشتغال و کارآفرینی همراه با مدیریت جهادی از ویژگی‌های است که برای انتخاب رئیس جمهور باید به آن دقت شود.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: نیروهای انقلابی تلاش کرده‌اند و لیست را تحت عنوان لیست خدمت برای شورای پنجم انتخاب کرده‌اند که افراد حاضر غیر سیاسی و متخصص، کارآمد و پاکدست هستند که ان‌شاءلله با حضور آنها بتوان خدمات موثرتری در شهرارائه شود.
 
براساس گزارش دریافتی از دفتر مرتضی طلایی، وی در پایان گفت: شورای مردم برآمده از بین مردم است نه جناح ها و گروه‌های سیاسی مرسوم.
 
در پایان این مراسم نیز مرتضی طلایی به همراه شهروندان و تنی چند از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر از نشان و شعار انتخاباتی خود با عنوان شورای_مردم رونمایی کرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.