علی مطهری: اختیارات شورا باید افزایش یابد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید شورای شهر تهران نباید قائل به هیچ دیواری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گوی با پیشرفت پرس افزود: در شورای شهر اصولگرا و اصلاح طلب در کنار هم برای آبادانی شهر فعالیت خواهند کرد زیرا بخشی از خسارت هایی که به کشور وارد شده از ناحیه افراط و تفریط ها بوده است.

مطهری با بیان اینکه احساس کردیم جامعه نیازمند یک گفتمان معتدل است و بر همین اساس اصول و مبانی ثابتی باید در ترکیب شورای شهر چهارم وجود داشته باشد، یادآور شد: هر کس این اصول را قبول داشته باشد می تواند عضوی از شورای شهر و ملت ایران باشد. شاخصه مهم شورای شهر باید اعتدال باشد تا براساس آن همه اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل را در خود جای دهد.

وی در مورد اختیارات شورای شهر عنوان کرد: به نظر بنده در این بخش نقص قانون وجود دارد و اختیارات شورا باید افزایش یابد شورا می تواند به اختیار مشکلات بسیاری را در شهر برطرف کند.
مطهری افزود: نگاه ما به شورای شهر نگاه سیاسی نیست بیشتر نگاه مدیریت شهری داریم و در انتخاب کاندیداها مسئله آشنایی با مسائل شهری، شهرسازی، امور فرهنگی و حمل و نقل را مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کاندید مشخصی به عنوان شهردار برای خود در نظر نداریم گفت: عملکرد شهرداری را خوب ارزیابی می کنم و به نظر بنده شهرداری توانسته در این دوره خوب عمل کند.

مطهری در مورد افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر تهران گفت: افزایش تعداد خوب است اما با توجه به اینکه حوزه تهران و شهر ری خیلی وسیع است انتخاب ۳۱ نفر برای مردم مشکل است اگر این انتخاب به شکل منطقه ای در بیاید خیلی بهتر است و انتخاب برای مردم راحت تر است که البته این هم نیاز به اصلاح قانون دارد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.