حضور خانواده‌ نامزدها در خارج دلیل ردصلاحیت نیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حضور خانواده نامزدها در خارج از کشور فی نفسه نمی‌تواند منجر به رد صلاحیت شخص شود ولی قانون نسبت به خود شخص تاکید و تصریحی دارد اما درباره خانواده چنین چیزی وجود ندارد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و شکایت داوطلبان گفت: قانون برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳ مرحله را پیش‌بینی کرده‌است  که ۱ مرحله از آن هیأت‌های اجرایی هستند که ترکیب آن در قانون است و ۵ تن از معتمدین مردمی و ۳ نفر از اشخاص حقوقی هستند و باید اظهارنظر کند و مرحله بعدی هیئت های نظارت استان هستند.

وی افزود:افرادی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیئت‌های نظارت اعلام شکایت کنند. 

طحان نظیف ادامه داد: مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها در خود شورای نگهبان است که ۳۰ روز برای اظهارنظر فرصت دارد. 

وی گفت: قانون برای اتقان بیشتر و آسودگی بیشتر برای داوطلبان و مردم این ۳ مرحله را برای بررسی صلاحیت در نظر گرفته است تا اگر داوطلبان نکته‌ای دارند شنیده شود.

وی اظهار داشت: در این دوره ۵۲۸۸ نفر از داوطلبان از طریق سامانه داوطلب اعتراض خودشان به نظر هیئت‌های اجرایی را برای هیأت‌های نظارت استانی ارسال کرده‌اند و حدود ۱۶۰۰ نفر هم شکایت نکرده‌اند.

منبع: انتخاب

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.