وزیر کشور: مراجع شش‌گانه در حال بررسی مدارک داوطلبان انتخابات‌اند

وزیر کشور خبر داد مراجع شش‌گانه در حال بررسی مدارک حدود ۴۹ هزار داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی‌اند.

مرحله پیش ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای ۱۶ تا ۲۲ مرداد به صورت الکترونیکی برگزار شد و ۴۸ هزار و ۸۴۷ متقاضی پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از انجام پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات، ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و نهادهای بخش آموزش از جمله وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه های علمیه مدارک متقاضیان را بررسی می کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز بررسی مدارک داوطلبان انتخابات، گفت: « ما مدارک داوطلبان را برای مراجع شش گانه فرستاده ایم و آن مراجع یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود را به ما بدهند. »

وی خبر داد که « داوطلبانی که مدارک آنها مورد تایید باشد، می توانند در مرحله ثبت نام نهایی شرکت کنند.» ثبت نام نهایی انتخابات از ۲۷ مهر تا ۳ آبان خواهد بود.

پس از تایید مدارک داوطلبان توسط نهادهای شش گانه، شناسه رهگیری به داوطلبان از طریق پیامکی با سرشماری وزارت کشور ارسال می گردد. اگر مدرکی از متقاضی تایید نشد، چنانچه متقاصی معترض باشد، تا ۲۴ ساعت قبل شروع ثبت نام نهایی فرصت اعتراض دارد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه«هنوز نتیجه بررسی ها به داوطلبی اعلام نشده است»، گفت: «ابتدا مراجع شش گانه باید اعلام نظر کنند و سپس نتیجه بررسی ها به داوطلبان اعلام می شود.»

منبع: ایسنا

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.