منصور حقیقت‌پور: تبلیغات هیجانی حول آمار پیش‌ثبت نام‌های انتخابات مجلس دادن آدرس اشتباه به مردم است

مشاور علی لاریجانی در زمان ریاست مجلس دهم گفت: فضای انتخابات در کشور سرد و یخ‌زده است و متأسفانه مردم رغبتی برای مشارکت حداکثری و افزایش رقابت سیاسی از خود نشان نمی‌دهند.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا و مشاور علی لاریجانی، رئیس مجلس دهم در گفت و گو با جمهوریت درباره تأکید و مانور برخی جریانات سیاسی بر میزان پیش‌ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: تولید هیجانات تصنعی و باز شدن موقت پنجره گفت‌و‌گوهای سیاسی در صداوسیما و ثبت آمار پیش ثبت نام ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر کاندیدای مجلس دوازدهم لزوما نمی تواند حاکی از تولید رقابت و پرشور بودن انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ باشد.

وی در این باره با طرح چند سوال به ابهامات فضای انتخاباتی کشور و پیش ثبت نام ها اشاره و تأکید کرد: ثبت نام حجمی افراد در کنار غایبان بزرگ سیاسی چگونه ارزیابی می‌شود؟ چرا بزرگان سیاسی کشور، مفاخر علمی و صاحبان اندیشه و فکر حاضر به ثبت‌نام نشدند؟ آیا غیبت بزرگان سیاسی کشور حاکی از یاس و ناامیدی از روند اصلاح امور کشور نیست؟ که این خود یک خسران غیرقابل جبران برای کشور تلقی می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در ادامه افزود: منابع انسانی ارزشمند نظام که خود سرمایه بی بدیلی است و در صورت به کارگیری صحیح و اصولی می‌تواند زمینه ساز تحول کشور باشد، چرا باید پژمرده و رنجور شده و هیچ رغبیتی برای مشارکت در اصلاح امور کشور نداشته باشند.

وی با اشاره به « ناامیدی صاحبان سرمایه و صنعت که امروز به دنبال کشف زمینه مساعد سرمایه گذاری در فراسرزمین ایران عزیز هستند»، گفت: آیا به راستی این صاحبان سرمایه به کارآمدی این حکمرانی رنجور و نحیف امید خواهند بست و سرمایه و توانمندی خود را در بزرگراه مهاجرت نخواهند راند؟

تبلیغات هیجانی حول آمار پیش ثبت نام ها دادن آدرس اشتباه به مردم است

حقیقت پور در ادامه با انتقاد از مانور تبلیغاتی حول محور اعداد ثبت شده ر مرحله پیش ثبت نام ها گفت: تبلیغات هیجانی صاحبان تریبون از مشارکت ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر از داوطلبین ثبت نام کاندیداتوری مجلس آینده آیا نشان از مشارکت مردم در یازدهم اسفند خواهد داشت یا دادن آدرس اشتباه به مردم است؟ .

وی افزود: فضای انتخابات در کشور سرد و یخ زده است و متاسفانه مردم رغبتی برای مشارکت حداکثری و افزایش رقابت سیاسی از خود نشان نمی دهند.

مسئولانی که باید برای اصول چهارگانه رهبری راهبرد می‌نوشتند، مشغول چه کاری هستند؟

حقیقت پور با تأکید بر این که «تنها ۲۸ هفته تا موعد انتخابات زمان باقی مانده است»، گفت: مسئولانی که باید برای اصول چهارگانه مدنظر رهبری معظم انقلاب راهبرد می نوشتند کجا هستند و مشغول به چه اموری هستند ؟ آیا می دانند جهت تحقق فرمایشات رهبری می‌بایست شتاب نمایند و الا این بار نیز منویات ایشان محترمانه بایگانی خواهد شد.

وی ادامه داد: مگر نه این که در جریان تایید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایشان به صراحت فرمودند « ظلم و جفای صورت گرفته در خصوص یکی از افراد باید جبران شوود » اما محترمانه کلام مبارک ایشان را تا فایل های بایگانی تاریخ مشایعت نمودند و مراقبت کردند تا فریاد استغاثه و دادخواهی مظلوم به جایی نرسد.

مشارکت حداقلی در انتخابات آتی ایران باعث کاهش وزن ژئوپلتیک ایران در منطقه می شود

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین تأکید کرد: طراحان غایب راهبردهای انتخاباتی مد نظر رهبری آیا می دانید که ایران اسلامی قهرمان مردم سالاری دینی و دموکراسی در منطقه بوده است و آیا می دانند میزان مشارکت در آخرین انتخابات ترکیه بیش از ۸۰ درصد مردم بود؟

وی خطاب به این گروه خاطر نشان کرد: آیا می دانند مشارکت حداقلی در انتخابات آتی ایران باعث کاهش وزن ژئوپلتیک ایران در منطقه می شود. لذا با مشارکت ۴۸ هزار و ۷۸۰ نفر در ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی غره نشویم، مهم آن است که افزون بر ۶۰ درصد مردم در انتخابات اسفند مشارکت کنند تا همچنان وزن ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه مستدام بماند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.