ائتلاف مستقلین زیر بار فشارهای حزبی نمی رود

 برخی احزاب در مرکز و با حضور مدیرانی که در قدرت هستند، شکل می گیرند و پس از برکناری افراد سیر نزولی پیدا می کنند.

به گزارش هورنیوز، پایگاه اطلاع رسانی مستقلین خوزستان، روز گذشته ستاد بانوان مستقلین با حضور دبیر مستقلین استان و جمعی از بانوان فعال عرصه فرهنگی، اجتماعی و اصحاب رسانه برگزار شد.

علی بهمن دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل در آئین افتتاحیه این دفتر با اشاره به اینکه هدف این گروه پیگیری مطالبات مردمی است، اظهار داشت: برخی احزاب در مرکز و با حضور مدیرانی که در قدرت هستند، شکل می گیرند و پس از برکناری افراد سیر نزولی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه عمر گروه مستقلین در کشور به ۲۰ سال می رسد، افزود: اعضاء گروه مستقلین خوزستان از افرادی تشکیل شده که به هیچ عنوان زیربار فشارهای حزبی نمی روند.

دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل تصریح کرد: بررسی روند کار احزب در کشور نشان می دهد که مردم خاطره خوشی از احزاب ندارند، از سویی دیگر همواره افراد پایین دستی احزاب که عمدتاً در شهرستان ها هستند بیش از هرم، در معرض تخریب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دایره المعارف مشخصی در دایره احزاب تدوین نشده است، یادآور شد: در این احزاب افراد به عناون اِلمان مطرح هستند.

بهمن با اشاره به این امر که در تشکل ها و… سیاسی موفق، بدنه حزب از پایین به سمت هرم شکل می گیرد، گفت: باید از ظرفیت تمام اقشار استفاده کرد تا با اتحاد در مسائل کشور، حضور فعالی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ظهور مستقلین تنها در عرصه انتخابات پیش رو نیست، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل کشور در لابی قدرت شکل می گیرد و شاید بتوان گفت یکی از دلایل عدم توسعه کلانشهر اهواز همین مورد است.

دبیر مستقلین خوزستان با انتقاد از این امر که مردم پویا و مطالبه گر نیستند، ادامه داد: این گروه تمام مفاد قانون اساسی را قبول دارد و قطعا در حیطه آن به دنبال تحقق مطالبات مردم است.

همچنین ایراندخت کاشانی مسئول ستاد بانوان مستقلین نیز در این نشست با بیان اهمیت حضور فعال بانوان در عرصه انتخابات گفت: در شهرداری سازمان های بسیاری از جمله سازمان زیباسازی، مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی ورزشی وجود دارد که قطعاً با مدیریت یک بانوی متخصص پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: بانوان شهر اهواز باید پیگیر مطالبات به حق خود باشند و روحیه مطالبه گری خود را تقویت کنند. ضمن آنکه مسئولان نیز باید از نگاه سنتی حاکم دست برداشته و فضا را برای ورود بانوان فراهم کنند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.