مطهری: اولویت مجلس دهم اقتصاد و سیاست داخلی است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اولویت مجلس آینده اقتصاد و سیاست داخلی است گفت: نوع برخورد با منتقدان و مطبوعات باید اصلاح شود.

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مجموعه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: نقش جوانان تحصیل کرده در تحولات اجتماعی قابل انکار و تردید نیست. در قیام 15 خرداد به دلیل اینکه قشر جوان تحصیل کرده در آن حضور نداشت، آن قیام به راحتی سرکوب شد و به بن‌بست رسید، اما در سال 57 و در دوره جدید نهضت‌های اسلامی، وقتی امام راحل برای مردم ما معرفی می‌شوند، قشر تحصیل کرده به این نهضت پیوست. 

وی ادامه داد: یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی حضور قشر تحصیل کرده و دانشگاهی بود و امروز نقش این قشر همچنان باقی است. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی در مسیر خود به خوبی حرکت کند، باید قشر تحصیل کرده و دانشگاهی در صحنه حضور پیدا کنند و هر حکومتی بخواهد پیشرفت کند باید روی نسل جوان خود سرمایه‌گذاری کند و ما باید زبان نسل جوان را شناخته و با زبان خودشان با آنها صحبت کنیم. 

مطهری نسل جوان را نسلی حقیقت‌جو دانست و گفت: ما باید هر از چندگاهی در مورد راه طی شده انقلاب ارزیابی داشته باشیم و ببینیم که نسبت به آرمان‌های انقلاب در کجا قرار داریم و در مسئله استقلال، آزادی، عدالت، اخلاق و معنویت در کجا قرار داریم. قطعا ما دچار آسیب‌هایی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث استقلال سیاسی و اقتصادی ما به این آرمان رسیده‌ایم و می‌توان ادعا کرد که ایران تنها کشوری است که استقلال سیاسی دارد و با اشاره سفیر آمریکا، انگلیس و روسیه تصمیم نمی‌گیرد. در استقلال فرهنگی و عدم خودباختگی و خودکم‌بینی نسبت به فرهنگ غرب ما توفیق نسبی داشتیم و در دوره اصلاحات و دولت نهم تا حدودی از آزادی بیان برخوردار بودیم، اما در دولت دهم و بعد از حوادث سال 88 در زمینه آزادی بیان دچار آسیب هستیم و ترس بی‌جایی از آزادی بیان و منتقد و مخالف وجود دارد که باید اصلاح شود.

دبیرکل جبهه صدای ملت یادآور شد: ما در بحث عدالت اقداماتی انجام داده‌ایم، اما شکاف‌های طبقاتی موجود در کشور ما نشان می‌دهد که ما موفق نبوده‌ایم. فقدان عدالت موجب ایجاد دو قشر محروم و برخوردار و پرتوقع و لوث و نُنُر می‌شود و در جامعه‌ای که پارتی وجود داشته باشد، ملاک موفقیت و پیشرفت این است که باید وقتت بلند باشد تا شانس داشته باشید. 

مطهری با بیان اینکه ما در بحث اخلاق و معنویت دچار آسیب هستیم، گفت: امروز اصول‌گرایان از شکست دولت اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان از شکست دولت اصول‌گرا خوشحال می‌شوند و چوب لای چرخ همدیگر می‌گذارند که این آفت و آسیب برای کشور است و ریشه در بحث اخلاق و معنویت دارد. ما دچار بی‌اخلاقی شده‌ایم. ما برای رسیدن به هدف مقدس نمی‌توانیم از وسیله نامقدس استفاده کنیم. 

وی با اشاره به نگاه استاد شهید مطهری در موضوع آفت‌های نهضت اسلامی، گفت: 6 آفت نهضت اسلامی از نگاه شهید مطهری شامل نفوذ اندیشه بیگانه، تجددگرایی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان، ناتمام گذاشتن نهضت، ابهام طرح‌های آینده و کاهش اخلاص معنوی می‌شود. ما دچار رخنه فرصت‌طلبان هستیم و کم شدن خلوص نیت موجب تهمت و تفرقه می‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: اولویت مجلس آینده اقتصاد و سیاست داخلی است و نباید از سیاست داخلی غافل شویم. مشکل اصلی ما رکود و مشکلات اقتصادی است که باید برطرف شود، اما باید از سایر ارزش‌ها غافل نشویم، همان‌طور که در سیاست خارجی اقداماتی انجام دادیم باید در سیاست داخلی نیز اقدامی صورت گیرد و برجام داخلی انجام شود. 

مطهری با تاکید بر اینکه نوع برخورد با منتقدان و مطبوعات و رسانه‌ها باید اصلاح شود، تصریح کرد: باید بررسی صلاحیت‌ها نیز اصلاح شود. ما در سال 92 گام بلندی برداشتیم. 

وی در پایان گفت: من چند ماه پیش گفتم که اگر صلاحیتم احراز نشود، همه مردم را به مشارکت جدی در انتخابات 7 اسفند دعوت می‌کنم. افراد خوش‌فکر زیاد هستند و می‌توانند تکلیف مجلس آینده را تغییر داده و خانه‌تکانی کنند. اگرچه برای ما ایده‌آل نیست، اما می‌توان مجلس قوی تشکیل و بسیاری از اصلاحات را انجام داد و نمایندگانی که وامدار گروهی نیستند و حریت دارند می‌توانند وارد مجلس شوند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.