در نشست معرفی اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور انجام شد: تبیین برنامه ها و شعار ائتلاف و اعلام «فهرست ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران»

مجلس یازدهم باید وزارت خانواده و مرکز ملی نظارت همگانی را تصویب کنند نشست خبری نامزدهای نهایی عضو ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، در این نشست، حسین رمضانی خردمردی، دبیرکل ائتلاف، با اعلام تکمیل اعضای این ائتلاف در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: این ائتلاف در سال ۱۳۸۶ اعلام موجودیت کرد و از آن زمان تاکنون در همه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال بوده است.

رمضانی خردمردی با اشاره به ارزش مستقل بودن در انجام وظیفه نمایندگی ملت، افزود: از نظر ما اصولگرایی و اصلاح طلبی یک گرایش سیاسی است و همه فعالان سیاسی لزوماً دارای گرایش سیاسی در طیفی از اصولگرایی غالب یا اصلاح طلبی غالب ­اند؛ و مستقل بودن در مقابل این دو نیست؛ بلکه مستقل بودن، یعنی برخورداری از صفت استقلال در فکر و رأی، بدون تعلق و تعصب جناحی که بر این اساس، همه کاندیداها؛ اعم از اصولگرا و اصلاح طلب باید مستقل باشند؛ همان گونه که یک مهندس، دکتر یا کارمند، هم می‌تواند مستقل باشد و هم می‌تواند غیرمستقل باشد و خود را به چیزی بفروشد؛ لذا مستقل بودن یک ویژگی و صفت ذاتی شخصی برای همه انسانهاست؛ اما آن چه مهم است و در حوزه نمایندگی اهمیت مضاعف دارد، حفظ ویژگی ذاتی مستقل بودن و داشتن فکر و اندیشه و رأی مستقل برای نمایندگان مردم است.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل با بیان این که مجلس با نمایندگانی که مستقل باشند، مستقل است و نمایندگان هم در صورتی مستقل خواهند بود که قول و وعده‌ای به حزب، شخص یا گروهی در خلاف منافع ملت نداده باشد، تأکید کرد: اگر نماینده در دوره کاندیداتوری و رقابت انتخاباتی، قول و وعده‌ای خلاف مقتضای نمایندگی به کسی داده باشد، به عمله یا آدم آن شخص و گروه تبدیل می‌شود و کاندیدا و نماینده و مجلس مستقل، دیگر معنا نخواهد داشت.

رمضانی خردمردی افزود: بر این اساس، ما شاخص های هشت گانه حریت، شجاعت، تقوای سیاسی، آزاداندیشی، اعتدال، قانون‌مداری، شفافیت و پاسخگویی را برای مستقل بودن کاندیداها تعریف کردیم و اعضای این ائتلاف مبتنی بر این شاخص‏ها، انتخاب شده اند.

وی افزود: در ادوار گذشته سعی می کردیم با توضیح این شاخص ها، مفهوم مستقل بودن کاندیداها را در بین اهالی سیاست و رسانه تبیین کنیم و در بین مردم نیز از چهره های سیاسی مستقل به عنوان سرلیست، برای معرفی مفهوم مستقل بودن در بین مردم و رأی دهندگان بهره بگیریم که با انتخاب نمایندگان مستقلی چون دکتر علی مطهری و دکتر احمد توکلی از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا، به عنوان سرلیست، در این هدف موفق عمل کرده ایم.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور گفت: اما با توجه به دستاوردهای گذشته و شرایط ائتلاف در این دوره از انتخابات، این بار همه اعضای ائتلاف از جمله سرلیست ها و چهره های سرشناس، با نگاه به سه برنامه محوری «وزارت خانواده»، «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی – اکوتا» و «مرکز ملی نظارت همگانی» که محورهای ائتلاف هستند، انتخاب شده اند که دکتر الهام امین زاده، معاون اسبق حقوقی رئیس جمهور مرتبط با طرح وزارت خانواده، دکتر رامین مهمان پرست، دیپلمات و سفیر اسبق ایران در قزاقستان مرتبط با طرح اکوتا و مهندس محسن جلواتی، قائم مقام مؤسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت، معطوف به طرح مرکز ملی نظارت همگانی انتخاب شده اند.

رمضانی خردمردی افزود: دیگر اعضای ائتلاف هم برای ورود به این ائتلاف، طرح های محوری آن را پذیرفتند و همه اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران متخصص دانشگاهی یا تجربی در حوزه‌های مرتبط با دست کم یکی از سه طرح فوق اند.

رمضانی خردمردی با انتقاد از جناح های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در غفلت از ارائه برنامه و پرداختن به تنظیم لیست های صرفاً کاندیدا محور گفت: ما یک ائتلاف برنامه محوریم و تنها لیستی هستیم که برنامه های خود را به مردم ارائه کردیم؛ اما اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، بویژه اصولگرایان، زمان و جلسات زیادی را برای ارائه لیست و تعیین سرلیستها گذاشته اند، اما برنامه ای را برای اداره کشور و خدمت به مردم نداشتند. کاش، این دسته از فعالان سیاسی یک جلسه هم برای تدوین برنامه های خود برای ۴ سال آینده کشور برگزار می کردند.

وی در ادامه به توضیح برنامه های سه گانه ائتلاف خود که در قالب سه طرح تنظیم شده اند، پرداخت و افزود: طرح اول ائتلاف ما تأسیس وزارت خانواده است. این طرح بر پرداخت حقوق و بیمه درمانیِ همه بانوان ایرانی؛ از روز عقد رسمی به صورت مادام العمر، به عنوان کارانه ایفای نقش مؤثر در نهاد خانواده و تولید ثروت و سرمایه ملی تأکید دارد و نه تنها نهاد جدیدی بر بدنه دولت تحمیل نمی شود، بلکه با ادغام نهادهای مرتبط با خانواده موجود و اصلاح ساختار آموزش و پرورش در قالب همین وزارتخانه؛ اما با نام وزارت خانواده و آموزشهای شهروندی قابل اجراست.

رمضانی خردمردی درباره طرح اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی که نام اختصاری اکوتا برای ان انتخاب شده است، نیز گفت: ایران، با مختصات کنونی هیچ گاه قدرت جهانی نبوده، بلکه همه مردمان حوزه تمدن ایرانی ایجاد کننده و سهامدار ایران فرهنگی و تمدنی اند؛ از این رو ما نیز برای توسعه و پیشرفت باید همانند گذشتگان مان با هم باشیم و با هم همکاری وسیع داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به این ظرفیت، می توانیم با تشکیل یک اتحادیه منطقه­ای با نام اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی، متشکل از ۱۱ کشور مستقلی که در شکل­گیری و اعتلای فرهنگ و تمدن ایران قدیم نقش داشته­اند و کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و حتی عراق را شامل می شود، (اما به دلیل عضویت در اتحادیه عرب، فعلاً نامی از این کشور نیاورده ایم) را شامل می­شود!، به سوی آینده ای با شکوه برای همه مردمان منطقه حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: ایران یک کلمه پرمفهوم است و بار معنایی بسیاری دارد؛ وقتی صحبت از ایران می‌کنیم درباره صدهامیلیون انسان که در گذشته، حال و آینده در این حوزه تمدنی زیسته اند، سخن می گوییم و ارزش انسانها و اهمیت حفظ جان هر انسان که در آیه شریفه قرآن برابر با نجات یک جامعه است، روشن است.

رمضانی خردمردی درباره برنامه محوری سوم این ائتلاف نیز گفت: طرح سوم ائتلاف، تأسیس مرکز ملی نظارت همگانی است که یک مرکز نظارتی جامع با نام «مرکز ملی نظارت همگانی» زیر نظر مجلس شورای اسلامی است و با تمهید و تسهیل امکان ارتباط گیری همه ایرانیان از سراسر ایران و جهان با آن، حق شهروندان در اصل هشتم قانونی محقق می شود و کمک شایسته ای به انجام وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس است که می تواند دسترسی هایی منطبق با وظایف کمیسیونهای مجلس داشته باشد.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل در ادامه با بیان اینکه منطبق با این برنامه ها، شعار خود را انتخاب کرده ایم، گفت: شعار «به سوی بهترین ایران تاریخ» پنجاه ـ پنجاه، با این استدلال انتخاب شده است که با این سه طرح می توانیم از ظرفیت های مغفول استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا، در طرح وزارت خانواده اصرار داریم که فقط ۵۰ درصد توجه ما در سیاست گذاری های کلان به سازمانهای دولتی باشد و ۵۰ درصد دیگر به نهاد خانواده و نقش مادران و معلمان در تربیت فرزند و حمایت های تأمینی (بیمه)، مالی (کارانه به جای یارانه) و آموزشی معطوف شود. همچنین در طرح اکوتا تأکید داریم که اگر ۵۰ درصد میراث فرهنگی و تمدنی ما در جغرافیای کشورمان، ایران واقع است، ۵۰ درصد دیگر آن در حوزه ایران فرهنگی هست و با همگرایی منطقه ای این ظرفیت ها را به خدمت مردمان مان درآوریم و آخر این که اگر برای مقابله با فساد و اختلاس برنامه ریزی می کنید، ۵۰ درصد آن را از طریق نهادهای نظارتی دولتی دنبال کنید و ۵۰ درصد دیگر را به مشارکت مردم در تحقق نظارت همگانی اختصاص دهید.

رمضانی خردمردی در پایان تأکید کرد: معتقدیم با این رویکرد، می توانیم در دو دوره زمانی ۵۰ ساله، از سال ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ به گونه‌ای کار کنیم که «#بهترین_ایران_تاریخ» را رقم بزنیم.

گفتنی است در پایان جلسه اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران معرفی شدند که اسامی آنان به شرح زیر است:

۱- الهام امین زاده (فرزند مهدی، کد انتخاباتی: ۱۷۹۹)؛
۲- رامین مهمان پرست نودهی (فرزند داود کد انتخاباتی: ۸۲۷۱)؛
۳- محسن جلواتی (فرزند غلامعلی، کد انتخاباتی: ۲۷۸۸)؛
۴- طیبه نیک رفتار (فرزند غلامحسین، کد انتخاباتی: ۸۷۴۴)؛
۵- لیلا ناصری (فرزند علی، کد انتخاباتی: ۸۵۴۵)؛
۶- جهان بخش مصلحی (فرزند حسین، کد انتخاباتی: ۷۹۶۷)؛
۷- زینب چلبی ئی (فرزند سلطانعلی، کد انتخاباتی: ۲۸۱۹)؛
۸- غلامرضا الیاسی (فرزند علی اصغر، کد انتخاباتی: ۱۸۹۲)؛
۹- رجب پناهی (فرزند قنبر، کد انتخاباتی: ۲۴۵۴)؛
۱۰- حسن جمشیدی نژاد (فرزند حسین، کد انتخاباتی: ۲۷۷۴)؛
۱۱- باقر لطف اله پور (فرزند نور محمد، کد انتخاباتی: ۶۱۹۷)؛
۱۲- مرتضی چیت سازیان (فرزند غلام، کد انتخاباتی: ۲۸۲۸)؛
۱۳- حسین شریفی نیا (فرزند ذبیح اله، کد انتخاباتی: ۵۶۷۱)؛
۱۴- حسین شورورزی (فرزند علی، کد انتخاباتی: ۵۷۶۸)؛
۱۵- فاطمه داداشیان (فرزند داداش، کد انتخاباتی: ۴۵۵۸)؛
۱۶- سیدفرهنگ فصیحی لنگرودی (فرزند سیدمهدی، کد انتخاباتی: ۶۸۷۹)؛
۱۷- هادی یوسفی تربتی (فرزند قدیر مشهور به تربتی، کد انتخاباتی: ۸۹۸۷)؛
۱۸- علی فرح زاد (فرزند حسین مشهور به فرج زاده، کد انتخاباتی: ۶۸۲۷)؛
۱۹- ذوالفقار رشیدی (فرزند محمدرضا، کد انتخاباتی: ۴۸۵۱)؛
۲۰- علی اکبر مراتی (فرزند محمد، کد انتخاباتی: ۷۸۶۸)؛
۲۱- مهدی پروین (فرزند امیر، کد انتخاباتی: ۲۴۴۷)؛
۲۲- رضا حسینی (فرزند منتعلی، کد انتخاباتی: ۲۹۷۴)؛
۲۳- رضا شیرین آبادی فراهانی (فرزند محمدجواد، کد انتخاباتی: ۵۸۱۹)؛
۲۴- محمدرضا نعمتی ام آباد (فرزند شکراله، کد انتخاباتی: ۸۶۵۵)؛
۲۵- فرشاد فرهادی (فرزند علی، کد انتخاباتی: ۶۸۶۲)؛
۲۶- اسماعیل اسماعیل زاده (مشهور به آرش، فرزند ابراهیم خلیل، کد انتخاباتی: ۱۵۴۸)؛
۲۷- مریم باقری (فرزند قاسم، کد انتخاباتی: ۱۹۸۱)؛
۲۸- کیومرث یزدان پناه درو (فرزند مسلم، کد انتخاباتی: ۸۹۵۵)؛
۲۹- علی رزم آور (فرزند محمود، کد انتخاباتی: ۴۸۱۶)؛
۳۰- مرتضی مجیدی راد (فرزند صفر، کد انتخاباتی: ۷۶۴۸).

http://eatelaf.ir/wp-content/uploads/Poster-Web.jpg

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.