انتخابات و عدم دخالت نماینده در انتصابات

انتخابات و عدم دخالت نماینده در انتصابات

مهندس عبدالله زمانی تونی، کارشناس سیاسی، در یادداشتی نوشت:

بنا بر منویات مقام معظم رهبری : نمایندگان نباید در امور انتصابات دولتی دخالت کنند ، یکی از مسائل مطرح در قانون اساسی اصل تفکیک قواست؛ یعنی دولت ،مجلس و قوه قضائیه هرکدام وظایف مختص خود را انجام دهند.
اما متاسفانه گاهی اوقات برخی نمایندگان کم توجه به هشدار و توصیه مقام معظم رهبری ، در پرهیز از عزل و نصب ها مسیر دیگری را در پیش می گیرند.

وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قانون اساسی تبیین کرده است؛ به طوری که می توان وظایف این افراد را در دو بخش خلاصه کرد.
۱ _ وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین گذشته.
۲_ نظارت بر حسن اجرای قوانین.

اما متاسفانه برخی نمایندگان مجلس در ایفای وظایف اصلی خود ، نقش بسیار کم رنگی دارند و حتی نسبت به وظایف واقعی خود بیگانه اند و خیال می کنند که چون مجلس در راس امور است بنابراین، آنها در راس امور کلی اداره مملکت و حاکمیت هستند و هرکاری بخواهند می توانند انجام دهند، در صورتی که حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در راس همه امور است،نه اجزای تشکیل دهنده مجلس.

برخی نمایندگان صرفاً مشغول عزل و نصب مدیران شهرستانی و بعضا استانی هستند تا بعداً از طریق آنان مقاصد خود را دنبال کنند که هدف غالب این نمایندگان بعضاً حضور در دوره‌های آتی مجلس است.

بارها و بارها رهبر معظم انقلاب هشدار داده اند که ورود نمایندگان مجلس به کارهای اجرایی خطر دارد ،اما تاسف بار است که گاهی زمزمه، گاهی توئیت و گاهی حرف های جلسات پشت پرده ،حاکی از دخالت برخی نمایندگان در امور اجرایی و عزل و نصب هایی است که به ایشان ارتباطی نداشته و صرفاً جهت منافع شخصی انجام می گیرند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.