سفر‌های قالیباف قطعاً برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ است

کاندید انتخابات 1400

داریوش قنبری گفت: آقای قالیباف در حالی در این چند ماه به استان‌های کشور سفر کرده است که مجلس نمی‌تواند به امور اجرایی ورود و به لحاظ قانونی برای اجرایی شدن برنامه‌های عمرانی یا مسائل دیگر به مردم وعده و وعید دهد. به همین دلیل باید گفت، سفرهای قالیباف قطعا و یقینا انتخاباتی است.

«سفرهای استانی» برای اولین بار در دولت محمود احمدی‌نژاد باب شد و در حال حاضر توسط محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس پیگیری می‌شود. سفرهایی که از همین حالا و در فاصله چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شائبه انتخاباتی بودن این حرکت قالیباف را سر زبان‌ها انداخته است.

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس در این‌باره اظهار داشت: آقای قالیباف در حالی در این چند ماه به استان‌های کشور سفر کرده است که مجلس نمی‌تواند به امور اجرایی ورود و به لحاظ قانونی برای اجرایی شدن برنامه‌های عمرانی یا مسائل دیگر به مردم وعده و وعید دهد. به همین دلیل باید گفت، سفرهای قالیباف قطعا و یقینا انتخاباتی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: آقای قالیباف در حالی ادعای پیگیری مشکلات مردم شهرهای مختلف را مطرح می‌کند که همه شهرهای بزرگ و کوچک کشور در مجلس نماینده دارند و رسیدگی به امور مربوط به آنها به عهده نماینده‌ای است که با رای مردم به مجلس رسیده است. البته خود آقای قالیباف هم به این مساله اشراف دارند.

او تصریح کرد: اگر واقعا آقایان به فکر کاهش دردهای مردم هستند، در بحث نظارت و نوشتن قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند و همچنین طوری رفتار کنند که مجلس یازدهم در این شرایط سخت، به جای پرداختن به حاشیه‌ها، در راستای برداشتن موانع مختلفی که آرامش مردم را سلب کرده، قدم بردارند تا بلکه جامعه کمی به آرامش ذهنی برسد.

وی توضیح داد: هر سفری که آقای قالیباف به استان‌های مختلف انجام می‌دهد، لشگری از نفرات را به همراه خود می‌برد که این مساله هزینه سنگینی را به بیت‌المال تحمیل می‌کند. آقای قالیباف اگر واقعا به فکر مردم است، بهتر است برای رفع بیکاری و کاهش گرانی‌ها قدم بردارد. چون هم رئیس مجلس و هم تک تک نمایندگان می‌دانند مشکلات عمده مردم گرانی و بیکاری است و اصلاح این دو معضل نیازی به رفتن به این استان و آن شهر ندارد.داریوش قنبری در پایان گفت: الان مساله مردم بیان مشکلات نیست و آنها توقع دارند مشکلات به هر طریقی که ممکن است، حل شوند.

چکیده گفت‌وگو با داریوش قنبری

– مجلس نمی‌تواند به امور اجرایی ورود و به لحاظ قانونی برای اجرایی شدن برنامه‌های عمرانی به مردم وعده و وعید دهد
– همه شهرهای کشور در مجلس نماینده دارند و رسیدگی به امور مربوط به آنها به عهده نماینده‌ آن منطقه است نه رئیس مجلس
– اگر واقعا آقایان به فکر کاهش دردهای مردم هستند، در بحث نظارت و نوشتن قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند
– مجلس یازدهم به جای پرداختن به حاشیه‌ها، در راستای برداشتن موانع مختلفی که آرامش مردم را سلب کرده قدم بردارد
– آقای قالیباف اگر واقعا به فکر مردم است، بهتر است برای رفع بیکاری و کاهش گرانی‌ها قدم بردارد
– مساله مردم بیان مشکلات نیست، حل مشکلات است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.