اصلاح قانون انتخابات مجلس/نامزدهای با محکومیت انتخاباتی امکان ثبت‌نام ندارند

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس جزئیات مصوبات امروز اعضای این کمیسیون درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس را تشریح کرد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: بررسی و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستورکار امروز اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان انتخابات مجلس بررسی شد، افزود: در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرایط عمومی نامزدها اشاره شده که در جلسه امروز با نظر اعضا در شرایط این داوطلبان اصلاحاتی به وجود آمد و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح مصوبه امروز این کمیسیون، بیان داشت: نامزدهای انتخابات مجلس نباید محکومیت انتخاباتی داشته و مرتکب جرائم انتخاباتی شده باشند و همچنین داوطلبان نباید جرائم اقتصادی داشته باشند. علاوه بر  آن نامزدها نباید اعتیاد به مواد مخدر و همچنین محکومیت قاچاق مواد مخدر داشته باشند.

حدادی با بیان اینکه در این جلسه همچنین مصوب شد که نامزدهای انتخابات مجلس نباید محکومیتی در محاکم قضایی در بخش امنیت داخلی و یا خارجی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن موارد ادامه ارزیابی و بررسی سایر شرایط به در جلسات بعدی کمسیون انجام خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.