جلالی: رای مردم پایانی بر تندروی و افراط‌ گرایی باشد

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مردم با انتخاب افرادی در مدار عقلانیت و با محوریت توسعه کشور گام بعدی را در شرایط پسابرجام بردارند، گفت: انتخابات 7 اسفند و رای مردم باید پایانی بر تندروی و افراط‌ گرایی باشد که رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت حداکثری مردم است.

 

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه مردم با بررسی ویژگی‌های مدنظرشان انتخاب می‌کنند، گفت: بی‌تردید تمامی نامزدهای حاضر در انتخابات دارای عملکرد و برنامه‌ای هستند که مردم با نگاهی به این سوابق می‌توانند معیارهایی برای انتخاب بهتر داشته باشند، طبیعتا در این راه نمی‌توان مردم را بر خلاف اصول مردم سالاری مجبور به انتخاب شخص، گروه یا تفکر خاصی کرد.

وی عقلانیت و حرکت در مسیر اعتدال را به عنوان بهترین ویژگی در انتخاب کاندیداها برشمرد و گفت: روی کار آمدن دولتی با رویکرد استفاده از زبان گفت‌وگو و دیپلماسی با هدف تامین منافع ملی و مصالح نظام آن هم پس از 8 سال مدیریت ناکارآمد در یک دولت، فرصتی برای کشور برای تعامل با دنیا به وجود آورده است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد، موضوعی که لازمه آن انتخاب اصلح در بین کاندیداها از سوی مردم است. آن هم در شرایطی که کشور دوره‌ای از طرح مباحث و سخنانی را گذارنده که لزومی برای گفتن آنها نبود و تنها نتیجه آن تحمیل هزینه‌های بسیاری به کشور و سختی‌هایی به مردم بود.

این عضو ائتلاف یاران اعتدال و امید در ادامه در توضیح چرایی تشکیل مجلس معتدل و میانه‌رو گفت: بعد از توافق هسته‌ای و با اجرای برجام، زمینه برای ایجاد جهش اقتصادی، خروج از رکود و رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده است که رسیدن به این اهداف منوط به تشکیل مجلسی معتدل و میانه‌رو است. آن هم در شرایطی که در طول عمر چهار ساله مجلس نهم همه دیدند تندروی‌ها چه بر سر کشور آورد و حتی نزدیک بود مشکلاتی در قضیه برجام به کشور تحمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از جاروجنجال‌های سیاسی و تهمت‌های بی‌پایه و اساس خسته‌ شده‌اند، گفت: مردم می‌خواهند سیاستگذاران در فضایی آرام به رفع مشکلات اقتصادی بپردازند که رسیدن به این مهم منوط به حرکت در مسیر اعتدال و عقلانیت است چون هرگونه تندروی و افراط‌گرایی به ویژه در مجلس، تمام رشته‌های تنیده دولت را پنبه خواهد کرد.

جلالی انتخابات پیش‌رو را به آگاهی و شناخت کامل مردم نیازمند دانست و افزود: امروز کشور به آرامش و ثبات نیاز دارد تا در پناه آن، زمینه سیاست‌گذاری مناسب برای ریل‌گذاری و اجرای روند توسعه‌ای کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط و در طول چند سال اخیر برخی از مسیر جاروجنجال و همهمه برای خود، وجهه خبری و رسانه‌ای بدست ‌آورند و با تاسف بیشتر در این مسیر از تمام داشته‌های انقلاب نیز هزینه می‌کنند البته به نظر می‌رسد انتخابات 7 اسفندماه و رای مردم پایانی بر تندوری و افراط‌گرایی است که رسیدن به این خواسته و هدف نیازمند مشارکت حداکثری مردم است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با بیان اینکه گرایش مردم در شهرهای بزرگ بیشتر به لیست‌های انتخاباتی است، گفت: انتخاب مردم در شهرهای کوچک انتخاب یک نماینده است و گرایش مردم در شهرهای بزرگ بیشتر به لیست‌های انتخاباتی است هرچند باز افرادی هستند که مثلا در تهران 30 نامزد منتخب خود را از بین لیست‌های مختلف انتخاب می‌کنند.

به گفته جلالی، مردم در هر دوره‌ای از انتخابات براساس دیدگاه‌ها و استنباط‌ها به کارنامه،برنامه‌ و عملکرد کاندیداها رای می‌دهند که با عنایت به این موضوع نمی‌توان گفت تمایل مردم به کدام لیست انتخاباتی است و این تمایل در شهرهای بزرگ فردگرا یا لیست‌گرا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری و بیشتر مردم به انتخاب بهتری منجر می‌شود، گفت: مردم نباید با صندوق‌های رای قهر کنند چون انتخاب صحیح در راستای منافع کشور به رای آنها وابسته است و با این تفکر همه خود را نسبت به انتخاب‌شان متعهد دانسته و به درستی و با دقت عمل می‌کنند. از طرف دیگر بر اساس تاریخ انتخابات هرگاه مشارکت مردم درصد بالایی داشت، نتیجه انتخابات به شرایط بهتری در کشور و برای مردم منجر شده است.

جلالی در پایان با بیان اینکه مردم با انتخاب افرادی در مدار عقلانیت و با محوریت توسعه کشور گام بعدی را در پسابرجام بردارند ، گفت: گذار از مشکلات اقتصادی نیازمند اقدام متناسب دولت، مجلس و مردم است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.