نتایج یک نظرسنجی انتخاباتی در ۳۳ شهر بزرگ منتشر شد

نتایج نظرسنجی انتخاباتی یکی از نهاد رسمی کشور درباره ترکیب سیاسی مجلس آینده، که در ۳۳ شهرستان بزرگ کشور انجام شده، منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نتایج نظرسنجی یکی از نهادهای فرهنگی و رسمی کشور، دورنمایی از نتیجه انتخابات هفتم اسفندماه را در حوزه مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی که هفته گذشته و به صورت مراجعه حضوری (غیرمجازی) در ۳۱ مرکز استان و شهرستان‌های «آبادان» و «مهاباد» (در مجموع ۳۳ شهرستان) انجام شده است، از مجموع ۱۰۷ کرسی نمایندگی متعلق به این ۳۳ شهرستان، این نتیجه به دست آمده است.

اصولگرایان: ۸۶ کرسی

اصلاح‌طلبان: ۱۶ کرسی

مستقل‌ها: ۵ کرسی

گفتنی است، روز گذشته نیز نتایج نظرسنجی تحقیقی یک موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی کشور که به صورت مجازی و در بازه زمانی ۴ ماه اخیر انجام شده است، منتشر شد که بر اساس آن، اصولگرایان حدود ۶۲ درصد و اصلاح‌‍طلبان ۳۲ درصد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را در دوره دهم کسب می‌کنند.

در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه، جریان‌های سیاسی با سه فهرست اصلی در پایتخت به عنوان کانون تحولات سیاسی حضور پیدا کرده و ائتلاف اصولگرایان (با سرلیستی غلامعلی حدادعادل)، ائتلاف اصلاح‌طلبان (با سرلیستی محمدرضا عارف) و حامیان دولت (با سرلیستی علی مطهری) در حال رقابت در تهران هستند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.