جزئیات ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس

 از سوی دبیر هیئت مرکزی نظارت و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور، جزییات ثبت‌نام کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

 محمدرضا میرشمسی شب گذشته در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل در گفت‌وگو با فارس در شهرستان آمل تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی از بعد سیاسی فعالیت شورای نگهبان در کشور است.

وی تصریح کرد: برخلاف نظر بدخواهان انقلاب که سخت‌گیری در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها را موجب کاهش مشارکت مردمی می‌دانند، در طول عمر 30 ساله انقلاب بیش از 30 انتخابات برگزار شده که دنیا مشاهده کرد بالاترین مشارکت مردمی در ایران حاصل شده است.

میرشمسی در اعلام جزییات ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که یکی از مهم‌ترین انتخابات کشورمان است، گفت: از سوم دی ماه سال جاری ثبت‌نام از کاندیداهای مورد نظر آغاز می‌شود و کاندیداها می‌توانند تا پایان وقت اداری نهم دی ماه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های شهرها برای نام‌نویسی مراجعه کنند.

دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور با تاکید اینکه هیئت‌های اجرایی باید 10 روز پس از پایان موعد مقرر نام‌نویسی روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند، بیان داشت: باید نظر و بررسی‌های لازم هیئت اجرایی که با دقت و بررسی انجام شده در اختیار هیئت نظارت قرار گرفته تا اعلام نتایج نهایی صلاحیت کاندیداهای احتمالی صورت گیرد.

میرشمسی با اشاره به برخی از موارد صدق تبلیغات انتخاباتی زودهنگام بیان داشت: براساس قانون، کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حق دارند تنها هشت روز مانده به زمان رای‌گیری دست به تبلیغات بزنند ولی سوء استفاده‌های نامزدها پیش از زمان مقرر اعلام شده تبلیغات همچون نصب و چاپ پوستر، بنرها و فعالیت‌های انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون با مجرمان انتخاباتی به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به مراجع پیگیری تبلیغات زودهنگام، با تاکید اینکه واحدهای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دادگستری‌های استان‌ها تشکیل شده است، ابراز داشت: با حضور کارشناسان، جرایم و تخلفات انتخاباتی بررسی و کارشناسی می‌شود و براساس آن با مجرم برخورد و به جرم آن رسیدگی می‌شود.

میرشمسی با بیان اینکه دیگر زمان تهدید مردم از سوی استکبارگران برای نرفتن پای صندوق‌های رای و کاهش حضور حداکثری مردم گذشته است، اظهار داشت: مردم ما هوشیار هستند و با بصیرت، آگاهی، پیروی و اطاعت از اوامر ولی فقیه وارد عرصه می‌شوند.

دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور در پایان یادآور شد: نباید قبل انتخابات عوام فریبی، دروغ و تهمت له یا علیه کسی استفاده شود تا افرادی صادق، سالم، ولایی و کارآمد برای نظام و ملت بر روی صندلی‌های مجلس شورای اسلامی بنشیند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.