اگر هیجانات به گرم شدن فضای انتخابات بینجامد، پذیرفتنی است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، آگاهی، شعور و تعقل را مهم‌ترین عامل در عرصه انتخاب عنوان کرد و گفت: اگر هیجانات بر عقل و قدرت تصمیم‌گیری عاقلانه غلبه پیدا کند، قطعا مذموم است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،ستار هدایت‌خواه درباره‌ ضرورت وجود هیجانات انتخاباتی در آستانه انتخابات به  ایسنا  گفت: در هر کاری که جنبه‌ رقابتی وجود داشته باشد، هیجاناتی وجود دارد و این هیجانات در حد محدود و متعادلی، ضرورت این‌ قبیل کارهاست که باعث می‌شود هم حضور مردم و هم احساس مسوولیت مردم در عرصه رقابت بیشتر شود.

وی افزود: اما اگر هیجانات به گونه‌ای باشد که برعقل و قدرت تصمیم‌گیری عاقلانه غلبه پیدا کند، قطعا مذموم است و لذا این هیجانات اگر موجب گردد در عرصه‌ انتخابات پا را از جاده قانون، منطق و شرع فراتر بگذاریم، قطعا مذموم است یا اگر منجر به بروز بعضی از درگیری‌ها و نزاع‌ها شود نیز قطعا پذیرفتنی نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: اما اگر هیجانات فقط موجب گردد که انگیزه‌ حضور بیشتر شود و در واقع به گرم شدن فضای انتخابات کمک کند، در حد طبیعی پذیرفتنی، اما بیش از آن و دامن زدن به آن توسط هرکس، هر جریان و هر گروهی باشد، مذموم خواهد بود.

هدایت‌خواه گفت: چه بسا بعضی از افراد و گروه‌ها منافع‌شان در این است که مردم تصمیم عاقلانه نگیرند، بلکه با غلبه بر احساسات و هیجانات تحت تاثیر بعضی از شعارهای صرفا احساسی تصمیمی اتخاذ کنند که منافع آن‌ها در این راستا تامین شود.

وی ابراز کرد: بنابراین، چون عرصه، عرصه‌ انتخاب است، مهم‌ترین عامل در عرصه‌ انتخاب آگاهی، شعور و تعقل است و هرآن‌چه که باعث شود این سه مورد تحت تاثیر خود قرار گیرد، مذموم بوده و به انتخاب درست لطمه وارد می‌کند.

هدایت‌خواه تاکید کرد: بنابراین فضا باید به گونه‌ای فراهم شود که مردم بدون احساسات و هیجانات کاذب و با یک تعمق، دقت و آگاهی انتخاب درستی را انجام دهند. /

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.