مردم ثابت كردند وابستگان كانون‌های قدرت و ثروت را انتخاب نمي‌كنند

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به برگزاري انتخابات آتي مجلس نهم گفت: مردم ثابت كردند وابستگان كانون‌هاي قدرت و ثروت را انتخاب نمي‌كنند.
 

به گزارش «خبرگزاري دانشجو»، محمد پهلوان در نشست بررسي كانون‌هاي قدرت و ثروت در انتخابات مجلس كه در ايام نمايشگاه مطبوعات در غرفه «خبرگزاري دانشجو» برگزار شد، گفت: انتخابات پيش روي مجلس باعث مي شود جريان دانشگاهي نسبت به اين مسئله حساس تر شده و دغدغه‌هاي رهبري را در اين خصوص پيگيري كند.

وي با بيان اينكه به نظر من كانون‌هاي قدرت و ثروت در انتخابات هاي جمهوري اسلامي ايران چندان نقش موثري نداشتند، گفت: مردم ما بارها ثابت كردند به كساني كه وابسته به قدرت و ثروت هستند، راي نخواهند داد و مثال آشكار آن انتخابات رياست جمهوري در سال 84 است.

پهلوان در همين زمينه افزود: در آن سال مردم مي توانستند افرادي را كه وابسته به جريان‌هاي قدرت و ثروت بودند، انتخاب كنند، اما همان طور كه ديديم مردم كسي را كه هيچ وابستگي به آن جريان‌ها نداشت، انتخاب كردند.

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اين خصوص گفت: بسياري از رسانه‌ها برخلاف نظر رهبري حركت كرده و با سياه نمايي وضعيت موجود به دنبال خوراك رسانه‌اي براي خود مي گردند.

وي با بيان اينكه رسانه‌ها بايد واقعيت‌هاي جامعه را منعكس كنند و از سياه نمايي بپرهيزند، گفت: ايجاد ياس و نگراني در مردم آنها را نسبت به نظام و مسئولان بدبين مي كند و بايد به نوعي فضا را براي افكار عمومي در عين حال كه واقعيات را مطرح مي كنند، تلطيف كرد.

پهلوان با تاكيد بر اينكه مردم هرگز تحت تاثير كانون‌هاي قدرت و ثروت قرار نمي گيرند، گفت: مردم همواره انتخاب خود را براساس نگاه و بينش خود تعيين مي كنند و جريان‌هاي قدرت و ثروت تاثيري در آن نخواهند داشت.

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به انتخابات آتي مجلس عنوان كرد: در حال حاضر گروه‌ها و جريان‌ها براي حضور در انتخابات مجلس آماده مي شوند و جريان دانشجويي بايد تلاش خود را براي ارائه شاخصه‌هاي اصلي به مردم انجام دهد.

وي تاكيد كرد: جريان فتنه و جريان موسوم به تفكر انحرافي كه در برخي از دستگاه‌ها رسوخ كرده تلاش مي كند به نحوي كرسي‌هاي مجلس نهم را در اختيار بگيرد و اين مسئله هوشياري مردم و به خصوص جنبش دانشجويي را مي طلبد.

پهلوان با اشاره به مصاديق حضور كانون‌هاي ثروت و قدرت در سياست جمهوري اسلامي ايران گفت: بعضاً ديده شده است كه نمايندگان به دليل وابستگي به اين كانون‌ها منافع مردم را به منفعت خود ترجيح داده‌اند و يكي از نمونه‌هاي آن پروژه چهار ميلياردي بود كه در يكي از شهرستان‌ها مطرح شد.

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه چك‌هاي ميلياردي و هديه‌هاي گزاف وديعه روتيني در انتخابات مجلس است، گفت: مردم با اشاره به توصيه‌هاي رهبري همواره تلاش مي كنند اشخاصي را وارد مجلس كنند كه دغدغه خدمت داشته باشند اما برخي از نمايندگان با ورود به مجلس تغيير رويه مي دهند.

وي افزود: براي مردم بايد عمل افراد بيشتر مورد توجه قرار گيرد و برهمين اساس مي توان اصلح ترين فرد را وارد مجلس كرد.

پهلوان با اشاره به عملكرد تشكل‌هاي دانشجويي در زمينه آگاه بخشي به انتخابات پيش رو گفت: تشكل‌هاي دانشجويي با استفاده از فضاي دانشگاه و انتقال دغدغه مردم و جامعه به مسئولان نقش خود را به خوبي انجام دهند.

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با تاكيد بر اينكه جريان دانشجويي بايد نمايندگان را وادار به پاسخگويي كند، گفت: جريان دانشجويي بايد كانديداهاي مجلس را ملزم به پاسخگويي در خصوص منبع هزينه‌هاي تبليغاتي خود كند.

وي با بيان اينكه اين كانديداها پس از ورود به مجلس وامدار كساني كه هزينه‌هاي تبليغاتي خود را از آنها دريافت كرده‌اند خواهند شد، گفت: هر چند دتلاش شد در طرح نظارت اين مسائل عنوان شود اما نمايندگان با عملكرد خود در خصوص طرح نظارت نشان دادند چندان براي اين مسئله اهميت قائل نيستند.

پهلوان در همين زمينه افزود: نمره نمايندگان مجلس از نظر جريان دانشجويي نمره بسيار پاييني بوده و بايد گفت آنها با نمره ناپلئوني قبول شدند.

دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه اميدواريم جريان دانشجويي در رسانه‌ها تلاش كند نمايندگان اصلحي وارد مجلس شود، گفت: اميدواريم چهار سال بعد وقتي عملكرد مجلس نهم را ارزيابي مي كنيم از عملكرد مناسب نمايندگان، مصاديق بياوريم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.