نام نویسی نامزد های انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است

نام نویسی نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است

دبیر ستاد انتخابات کشور: داوطلبان فقط برای یک امضای نهایی باید به وزارت کشور مراجعه کنند.

سید اسماعیل موسوی در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو درباره اولویت‌های ستاد انتخابات کل کشور گفت: اواخر خرداد سال آتی انتخابات را برگزار خواهیم کرد و همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی در سراسر کشور برپا می‌شود.
وی همچنین از برپایی انتخابات میان دوره مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خبر داد و گفت: برای اینکه انتخابات به سلامت و دقت برپا شود، از مدت‌ها پیش تقویم زمانی و روزشمار را با همراهی دستگاه‌های نظارتی نظیر مجلس و شورای نگهبان پیش بینی کرده ایم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی بر اساس قانون زودتر برپا می‌شود، ادامه داد: داوطلبان باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند و برای روز ثبت نام همراه داشته باشند.
وی مورد مذکور را طبق زمان بندی ضروری دانست و افزود: در صورتی که نامزد‌ها بدون این گواهی باشند، امکان نام نویسی وجود ندارد.
موسوی گفت: در اسفند ماه امسال هیئت مرکزی اجرایی انتخابات تشکیل و مقدمات برپایی انتخابات سال آتی را فراهم می‌کنیم تا اردیبهشت ماه که کار ثبت نام داوطلبان را انجام می‌دهیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: امکانی را می‌کنیم تا نام نویسی به صورت الکترونیک انجام شود و داوطلبان قادر خواهند بود از منازل خود عمل کنند و از لحاظ فنی هم کار را صورت داده ایم، ولی برای ثبت نام قطعی مراجعه کوتاهی به وزارت کشور خواهند داشت که با یک امضا نهایی شود.
موسوی گفت: چنین تدبیری برای سایر انتخابات‌ها نیز صورت می‌پذرد و مایل هستیم در این دوره بر اساس قانون از فناوری‌های نوین استفاده کرده و کار مردم را راحت و آسان‌تر کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.