شعار انتخابات؛ مشاركت حداكثری، قانونمداری،عدالت محوری و امانتداری

رییس ستاد انتخابات كشور گفت: شعار نهمین دوره انتخابات مجلس ‘مشاركت حداكثری، قانون مداری، عدالت محوری و امانت داری’ است.
به گزارش روز یكشنبه استانداری خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی اضافه كرد: باید تمامی دست اندركاران برگزاری انتخابات برای تحقق این شعارها برنامه ریزی و تلاش كنند.

وی افزود: انتخابات یكی از شاخص های ماموریت و مشروعیت نظام است و از این نظر حضور حداكثری و مشاركت آگاهانه مردم در صحنه حائز اهمیت خاص می باشد.

وی اظهار داشت: امسال شمارش آرا به صورت مكانیزه صورت می گیرد و در 10 درصد مناطق كشور و حوزه های انتخابیه رای گیری نیز به صورت الكترونیك خواهد بود.

مرتضوی بیان كرد: توجه به مبانی قانونی و برنامه اجرایی در فرآیند انتخابات از جمله مواردی است كه فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای هیات های اجرایی حوزه های اصلی و فرعی در انتخابات باید بر آن احاطه كامل داشته باشند.

وی همچنین از فرمانداران خواست تا برای ارتقای سطح آگاهی و عملكرد عوامل موثر در برگزاری انتخابات بویژه كاربران و اعضایی كه در شعب اخذ رای مستقر می شوند، دوره های آموزشی و توجیهی برگزار كنند.

مرتضوی افزود: فرمانداران باید با اشراف كامل به قانون و بخشنامه های انتخاباتی، اطلاعات خود را به صورت مستمر با ستاد انتخابات كشور مبادله و به روز نمایند.

رییس ستاد انتخابات كشور با بیان اینكه بودجه انتخابات در شهرستان ها بر اساس وسعت، جمعیت و تعداد حوزه های انتخابیه تخصیص خواهد یافت، اظهار داشت: حق الزحمه تمامی عوامل برگزاری انتخابات از طریق ستاد انتخابات وزارت كشور پرداخت خواهد شد.

در این جلسه محمد غفاری رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گزارشی از آخرین وضعیت ستاد انتخابات استان، كمیته های شش گانه ستاد و آمادگی های ایجاد شده برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ارائه كرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.