معرفی طرح های محوری ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور: ۱- طرح تأسیس #وزارت_خانواده

طرح تأسیس #وزارت_خانواده

خلاصه طرح: پرداخت حقوق و بیمه درمانیِ همه بانوان ایرانی؛ از روز عقد رسمی به صورت مادام العمر؛ به عنوان کارانه ایفای نقش مؤثر در نهاد خانواده و تولید ثروت و سرمایه ملی ( = کودکان، سرمایه انسانی ایران).

تشریح طرح: همه زنان متأهل و خودسرپرست ایرانی، به عنوان افرادی که از زمان ازدواج، نقش و سهم قابل توجهی در تولید ثروت ملی در کشور دارند، تنها به شرط پذیرش شرایط همکاری پاره وقت و کار در حوزه مدیریت خانواده خود، با وزارتخانه جدیدی به نام «وزارت خانــــــواده»، دقیقاً از روز عقـد و ثبـت ازدواج، مشمـول دریافت حقوق معین ماهانه، حمایت­های آموزشی و بیمه درمانی مادام العمر می­ شوند.

در مقابل، وزارت خانواده به ازای حقوق و مزایایی که به زنان همکار پرداخت می­کند، از آنان می­ خواهد که با انجام امور زیر، یار و یاور دولت باشند:

۱- آموزش­ هایی که وزارتخانه با استفاده از روش­ها و ابزارهای مختلف و متنوع متناسب با شرایط هر یک از زنان، ارائه می ­دهد را فرابگیرند. (آموزش ­هایی از قبیل، شیوه­ های صحیح معاشرت با همسر، اصول و روش ­های مدیریت همه جانبه خانواده، مدیریت روابط درون خانواده، دانستنی­ های لازم برای مادر شدن، نحوه مراقبت از کودک، زمان­های لازم برای معاینه دقیق پزشکی و واکسیناسیون و …)

۲- همه زنان همکار وزارت خانواده، برای برخورداری از آموزش و مراقبت­ های لازم، متعهد می شوند بلافاصله پس از آگاهی از باردار بودن، شرایط خود را به وزارت خانواده اعلام کنند. (تا برای حفظ سلامت مادر و جنین، هم هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گیرد و هم مادر و فرزند، مورد حمایت­های لازم قرار گیرند)

۳- با فرزند خود، در زمان­هایی که مراکز بهداشت اعلام می ­کند، برای واکسیناسیون و دیگر معاینات لازم مراجعه کنند؛

۴- کودک خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند و آنان را به هیچ کاری که متناسب سن او نیست، مشغول نسازند؛

۵- تا سن ۱۸ سالگیِ فرزندان خود، از هر گونه روی آوردن آنان به دخانیات و ارتکاب هر گونه بزه و کجرویی پیشگیری کنند.

راهکار تأسیس: انحلال و ادغام کلیه سازمان­ها و نهادهای دولتی مرتبط با خانواده و تأسیس «وزارت خانواده».

تأمین بودجه: همه ردیف­ هایی که در بودجه سالانه کشور به خاطر مسائل زنان، کودکان، جوانان و خانواده در اختیار نهادها و سازمان­ها قرار می­ گیرد را مشخص کرده و با تجمیع این بودجه­ ها و تخصیص درصد ثابتی از درآمد نفت به عنوان سرمایه ملی، نسبت به تأمین بودجه مورد نیاز اقدام می­ شود (بر اساس مقرره مرکز پژوهش­ های مجلس شورای اسلامی).

نتیجه: با تأسیس وزارت خانواده، «چشم ­اندازی از یک خانواده الگو و مطلوب» در ایران اسلامی، با محوریت نقش تأثیرگذار همسرى و مادریِ «زن در خانواده» فراروی نسل حاضر و نسل آینده قرار می­ گیرد و نتیجه این سیاست­ گذاریِ خانواده محور، پرورش شهروندانی است که با تجربه زندگی در یک خانواده خوشبخت، قدردان برنامه­ ریزی و حمایت دولت بوده و شکاف و بی­اعتمادی­ای که در طول تاریخ بین دولت و ملت یا عرصه رسمی و غیررسمی وجود داشته، به تدریج کم می­ شود و به ستون استواری برای وحدت و انسجام ملی تبدیل خواهد شد.

تذکر: این طرح در سال ۱۳۸۸ ذیل قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان ثبت رسمی شده است و بهره برداری از آن در تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، «فقط برای اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» مجاز است.

 

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته با رهبر انقلاب: ۱۳۹۲/۰۲/۲۱

ــ «تقویت نهاد خانواده» و «تکریم و احترام زنان در خانه» را دو مسأله‌ مهم و فوری در جامعه است و باید در قوانین، خلقیات و سنت‌ها، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که زنان در سطوح مختلف معاشرتی، جنسی، فکری و خانوادگی دچار ستم‌زدگی نباشند.

ــ اگر فرهنگ نگاه احترام‌آمیز به زنان نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل و از زنان رفع مظلومیت خواهد شد.

ــ موضوعات ازدواج، پوشش، معاشرت، #حمایت_مالی_و_حقوقی_از_زنان، اشتغال زنان و حدود آن را از دیگر مقولاتی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

ــ فعالیت‌های گسترده و متنوعی در حوزه مسائل بانوان در کشور هست و من پیشنهاد می کنم این فعالیت‌ها، یک سیستم منسجم و هندسه‌ی عمومی صحیحی پیدا کنند و #یک_مرکز_عالی_و_ ثابت با کادرهای قوی و #چشم‌انداز_بلندمدت برای این منظور به‌وجود آید.
ــ در ذیل این مرکز عالی می‌تواند نهادها و بنیادهای مختلف تشکیل شوند و یک بانک اطلاعاتی قوی نیز از کارهای انجام‌گرفته به وجود آید.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=22532

? #ائتلاف_مستقلین_ایران
??????
? #ائتلاف_کاندیداهای_مستقل
T.me/eatelaf

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.