نظارت جدی بر فضای مجازی در ایام انتخابات ضروری است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ درفضای قبل از انتخابات از کاندیداها و طرفدارنشان و مسئولین و ناظران انتخابات انتظار می‌رود با حفظ آرامش مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند و آگاهی لازم را در خصوص ملاک‌ها و معیارهای انتخاب اصلح دراختیار مردم بگذارند.

 

ستارهدایت خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان اینکه از الزامات کاندیداها در زمان باقی مانده تا انتخابات رعایت قانون در فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان است، تصریح کرد: کاندیداها در زمان باقی مانده تا انتخابات باید پرهیز از تخریب، بداخلاقی، قانون شکنی، التهاب آفرینی در جامعه و همچنین پرهیز از رفتارهای تفرقه انگیز را سرلوحه کار خود قرار دهند و مردم را به اصل حضور در عرصه انتخابات تشویق کنند.

وی با تاکید بر رعایت رفتار سالم انتخاباتی از سوی نامزدها گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از وعده های غیر واقعی که در حوزه اختیار و وظایف نمایندگی نیست، بپرهیزند چون باعث ایجاد توقعاتی در مردم می‌شود که برآورده نشدن آن‌ها موجب بدبینی مردم را به حکومت می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید در زمان باقی مانده تا انتخابات بر اساس ملاک و معیارهای علمی و اخلاقی و موازین قانونی به ارزیابی نامزدهای انتخاباتی بپردازند ، گفت: مردم باید برای برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه و با حضور حداکثری عزم خود راجزم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین اجرا و نظارت انتخابات باید اصل بی طرفی را در کار خود رعایت کنند، تصریح کرد: در ترکیب اعضای ناظر بر صندوق‌ها باید بی طرفی رعایت شود و به عملکرد و رفتار انتخاباتی نظارت شود تا از هرگونه تخلف و تبلیغات زودهنگام جلوگیری شود.

هدایت‌خواه، خاطر نشان کرد: ناظران انتخابات باید دقیق و بی طرف باشند تا از هرگونه تخلف قبل و حین برگزاری انتخابات جلوگیری کنند.

وی به ضرورت نظارت دستگاه قضایی بر فعالیت گروه‌های فضای مجازی در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضای مجازی کاملا رها است و نظارت دقیقی بر عملکرد فضای مجازی وجود ندارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: با توجه به تاثیر فضای مجازی بر افکار عمومی ، بی نظمی و بداخلاقی و رها بودن این عرصه ، نگرانی شدیدی برای فضای تبلیغاتی نزدیک به انتخابات فراهم می‌کند که اگر تدبیر جدی در این رابطه از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده نشود، با نهادینه سازی برخی روحیات غیر اخلاقی توسط رسانه‌های مجازی در ایام انتخابات ، شاهد به هم ریختگی غیرقابل کنترل خواهیم بود.

هدایت خواه خاطر نشان کرد: امروز تاثیر فضای مجازی تا اندازه ای زیاد است که بسیاری از رفتارهای مردم در فضای حقیقی متاثر از فضای مجازی است که نیازمند نظارت و مراقبت و برخوردهای قانونی جدی‌تر است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.