طرح سومی در راه است!

طرح هدفمند کردن یارانه به صورت فعلی نه تأثیری در انتخابات ریاست جمهوری دهم خواهد داشت و نه به نفع کشور است!

یک فعال سیاسی، در گفتگو با سایت انتخابات ایران، با بیان این مطلب، گفت: اگر طرح 50 هزار تومانی کروبی در انتخابات نهم، باعث اقبال بیش از 3 میلیون رأی دهنده به وی شده است، با مطرح شدن طرح هدفمند کردن و «پرداخت نقدی یارانه ها» از سوی رئیس جمهور، احمدی نژاد و «یارانه یکسان شهروندی» از سوی پورمحمدی، يكي ديگر از كانديداهاي احتمالي اصولگرا، عملاً هیچ یک از این طرح ها مزیتی برای ارائه دهندگان آن محسوب نمی شود.

وی که به شرط عدم افشای نام، حاضر به این گفتگو شده بود، درباره طرح «پرداخت نقدي يارانه ها» که لایحه آن سه شنبه هفته جاری به مجلس ارسال خواهد شد، گفت: اگر این طرح را بدون اغراض و اهداف انتخاباتی بدانیم، نفس اجرای چنین طرحی به سود کشور نیست؛ زیرا با هدف رفع معضلات شیوه فعلی یارانه دولت به شهروندان تدوین شده است؛ در حالی که به دلیل توزیع سرمایه های کلان کشور در سطوح خرد اجتماعي (خانواده و حتی فرد) در کشور ثروت ساز نبوده و معضلاتی چون افزایش تورم و ناهنجاری های اجتماعی و حتی خانوادگی را به دنبال خواهد داشت.

این فعال سیاسی، در پاسخ به این سؤال که آیا طرح هدفمند کردن یارانه ها را در حل برخی از معضلات فعلی مفید نمی دانید، گفت: یقیناً این طرح برخی از معضلات و ایرادهای پرداخت یارانه به شیوه فعلی را ندارد؛ اما خود نیز مشکلات و معضلات بسیاری را به همراه خواهد داشت که فوری ترین آنها تورم است. ضمن این که نباید از تبعات اقتصادی دیگری چون مصرف گرایی و جرم سازی های آن نیز به سادگی گذشت.

وی افزود: اگر منظور کاندیداها از طرح پرداخت نقدی به اشکال مختلف آن رأی آوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، باید گفت که کاندیدایی با اقبال مواجه خواهد شد که برنامه جامعی برای آینده کشور در زمینه اشتغال، افزایش امنیت اجتماعی و افزایش ثروت در کشور ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر چنین طرحی از سوی هیچ کدام از کاندیداها ارائه نشد، اقبال مردم به سوی کدام یک از طرح های مطرح را بیشتر ارزیابی می کنید، گفت: چنین طرحی از سوی عده ای از کارشناسان تدوین شده و با مشخص شدن کاندیداهای نهایی، در اختیار یکی از کاندیداهای مطرح انتخابات قرار حواهد گرفت. وی افزود: این طرح قطعاً آرای رأی دهندگانی که به کاندیدا و جناح خاصی تعصب ندارند را به صورت گسترده جذب خواهد کرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.