پيگيري تبليغات زودرس در پروسه انتخابات

استاندار تهران، رييس ستاد انتخابات تهران و فرماندار تهران طي نشستي، آخرين اطلاعات و اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به بحث و بررسي گذاشتند.

به گزارش ايسنا، مرتضي تمدن با بيان اين‌كه «فرآيند انتخابات در استان تهران از سه ماهه آخر سال 89 آغاز شده است» اظهار كرد: در استان تهران بحث مهمي چون بحث آموزش‌ را مورد توجه قرار داديم و بسياري از اعضاي ستادها در سراسر استان تهران تحت آموزش‌هاي فشرده قرار گرفته‌اند كه اين آموزش‌ها مربوط به قانون انتخابات، آيين‌نامه‌ها و موارد ديگر است.

وي افزود: از وقتي كه تقويم انتخابات را گشوديم، بسياري از اقدامات در استان تهران صورت گرفته بود و مباحثي چون پشتيباني سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نيز مد نظر ما قرار داشت.

استاندار تهران با بيان اين‌كه «نزديك به 500 هزار نفر در استان تهران درگير پروسه انتخابات هستند» در پاسخ به برخي شبهه‌افكني‌ها اظهار كرد: برخي از افراد بي‌اطلاع اين مساله را به اذهان وارد مي‌كنند كه دولت در بحث انتخابات نقش پررنگي دارد در حالي كه دولت در اين راستا پشت سر مردم حركت مي‌كند.

تمدن گفت: در استان تهران هزار و 70 كانديدا ثبت‌نام كرده‌اند كه اين تعداد با تعداد ثبت‌نام كنندگان در استان اصفهان كه استان پشت سر ماست، متفاوت است، چراكه در استان اصفهان تعداد ثبت‌نام كنندگان 450 نفر بوده است.

وي با بيان اين‌كه «رسيدگي به صلاحيت‌ها، شكايات و مواردي از اين دست بسيار وقت‌گير است و دوره سنگيني در اين بحث طي شده» گفت: با توجه به اين‌كه دوستان ما مي‌دانند كه نتيجه اين سختي‌ها چه خواهد شد، اين روند را به خوبي طي كرده‌اند، چراكه حضور چشمگير مردم كه ماحصل آن، اراده مردم است حاصل خواهد شد.

استاندار تهران همچنين اظهار كرد: من نمي‌خواهم زحمات دوره‌هاي قبل را ناديده بگيرم؛ اما در اين دوره با توجه به اين‌كه كمترين ريزش‌ها را در تاييد صلاحيت‌ها داشتيم، در بحث رسيدگي به شكايات و مواردي از اين دست سرعت عمل بالايي وجود داشت و اگر كسي در صحنه رقابت وارد نشد، به خاطر ميل و اراده خودش بوده است و شاهد بوديم كه از همه گرايش‌ها و سلايق به صحنه آمدند.

تمدن در ادامه با تاكيد بر اين‌كه «تبليغات زودرس در پروسه انتخابات قابل پيگيري است» گفت: قانون براي كساني كه يكسري شرايط را نداشته‌اند راه را باز گذاشته است، قانون براي كساني كه شرايط رقابت به هر دليلي برايشان احراز نشده، مهلت لازم را در نظر گرفته كه اين انعطاف قانون را نشان مي‌دهد؛ بنابراين برخي افراد كه در اين ثبت‌نام برايشان شرايط لازم لحاظ نشده، خيلي بي‌تابي نكنند فرصت برايشان وجود دارد، هر چند ما دوست داريم كه هر كس ثبت‌نام كرده و شرايطش را داشته در صحنه حضور پيدا كند.

وي افزود: كساني كه حضورشان در انتخابات و براي نامزدي قطعي خواهد شد، اجازه ندهند با تبليغات زودرس و خارج از قانون فضاي جامعه به هم بريزد. اين‌كه غيرمشروع و غيرقانوني به بحث انتخابات ورود پيدا كنند كار زيبايي نيست. ضمن اين‌كه هرگونه كار غيرقانوني ثبت مي‌شود و ما بازرسان و ناظرين را براي همين گذاشته‌ايم.

استاندار تهران افزود: خواهش‌مان از كانديداها اين است كه همديگر را تخريب نكنند، دودستگي ايجاد نكنند، به مطالبات غيرواقع دامن نزنند و اجازه ندهند كه در انتخابات رقابت سالم به يك رقابت ناسالم تبديل شود.

تمدن همچنين درباره اهميت انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در عرصه بين‌المللي گفت: حاضر نبودن مردم در صحنه باعث به كرسي نشست شدن حرف‌هاي دروغي مي‌شود كه دشمنان ما هميشه مطرح مي‌كردند، اما به هر ترتيب مردم ما به بهترين شكل در عرصه حضور پيدا خواهند كرد، چراكه مردم ما بهترين و زيباترين شكل تشخيص را دارند و برنده اين صحنه حتما مردم ايران خواهند بود.

به گزارش ايسنا، صفرعلي براتلو رييس ستاد انتخابات استان تهران نيز كه به همراه تمدن و فرماندار تهران از راديو تهران با مردم سخن مي‌گفت، اظهار كرد: انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از اهميت خاص و ويژه‌اي برخوردار است، چراكه معاندين و مخالفين نظام سعي در كاهش حضور مردم در اين انتخابات دارند. مردم ما بايد مثل گذشته نقطه مقابل نگاه دشمن را دنبال كنند و حضور پرشوري در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند.

براتلو افزود: خواهش ما از كانديداها اين است كه در چارچوب قانون حركت كنند، در اين صورت پيش‌بيني ما اين است كه يك رقابت جدي خواهيم داشت.

وي همچنين اظهار كرد: هيات‌هاي اجرايي به زودي تعداد شعب راي استان تهران را مشخص و اعلام خواهند كرد.

رييس ستاد انتخابات استان تهران همچنين با مورد توجه قرار دادن بحث آموزش در استان تهران در مقوله انتخابات گفت: براي مجريان و نمايندگان فرماندار در تك‌تك شعب بحث آموزش را مورد توجه قرار داده‌ايم و كميته آموزش به جد اين بحث را دنبال كرده است. همچنين آموزش‌هايي براي مردم در نظر گرفته شده چرا كه معتقديم هر چقدر آگاهي مردم بالا برود، شايعات دشمن نمي‌تواند تاثيري در انتخابات بگذارد. ما براي قشرهايي چون اساتيد، علما و دانشجويان بحث آموزش را مورد توجه قرار داده‌ايم.

براتلو در ادامه اظهار كرد: كشور ما يك كشور انقلابي و اسلامي است كه با الگوي خاص خود حركت مي‌كند اما متاسفانه برخي تلاش مي‌كنند كه در حكومت اسلامي با الگوهاي غربي گام بردارند.

وي گفت: از هم‌اكنون بحث جلسه با داوطلبان در شهرستان‌ها را مورد توجه قرار داده‌ايم، تا اين‌كه اين افراد در انتخابات بيشتر از توانمندي‌هاي خود بگويند و وعده‌هايي ندهند كه از اختياراتشان نيست. ضمن اين‌كه در نظر گرفتن مصالح كلي كشور اصل مهمي است، چراكه امروز دشمن به دنبال ايجاد تنش در كشور ماست.

رييس ستاد انتخابات استان تهران همچنين در مورد بحث هزينه‌هاي تبليغاتي نيز اظهار كرد: مردم به كساني كه بخواهند بريز و بپاش داشته باشند، جواب مثبت نخواهند داد. شايد بي‌دقتي‌هايي شود، اما نظر مردم ما برخلاف اين موضوع است و نظارت در اين راستا بايد نظارت همگاني باشد.

فرماندار تهران نيز با بيان اين‌كه «امورات مربوط به انتخابات در تهران از مدت‌ها قبل در حال پيگيري است» گفت: شهرستان تهران به واسطه‌ گستردگي و وجود سه بخش مركزي،‌ آفتاب و كن، بزرگترين حوزه انتخابيه در كشور است.

براتلو گفت:‌ در انتخابات رياست جمهوري دهم، سه هزار و 152 صندوق در شهرستان تهران داشتيم و براي اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز بررسي‌ها براي در نظر گرفتن تعداد شعب در هيات‌هاي اجرايي شروع شده است و اكثريت مطلق صندوق‌ها در مدارس و مساجد خواهد بود.

محسن نايبي فرماندار تهران نيز در ادامه اين نشست در ادامه اظهار كرد: از هزار و 70 نفري كه در شهرستان تهران ثبت‌نام كرده‌اند، 934 نفر مربوط به حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر هستند كه اين خود اهميت اين حوزه را نشان مي‌دهد و در اين راستا تمهيدات لازم براي برگزاري بهتر انتخابات انجام شده است.

وي همچنين اظهار كرد: به غير از اين‌كه تهران مركز حوزه انتخابيه ري، اسلامشهر و شميرانات است، مركز حوزه انتخابيه چهار اقليت ديني هم است و همه امورات مربوط به كل ارامنه شمال، عزيزان كلداني و آشوري و اقليت كليميان و زرتشتيان در فرمانداري تهران پيگيري مي‌شود.

فرماندار تهران همچنين اظهار كرد: عزيزان ما بحث تخلفات تبليغاتي را در تهران پيگيري و رصد مي‌كنند و اگر خداي ناكرده تبليغات غيرقانوني انجام شود، با چنين افرادي برخورد خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.