بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي امروز در هيات‌هاي اجرايي پايان مي‌يابد

رييس ستاد انتخابات استان تهران گفت: دشمن به بحث قوميت‌ها اميد بسته كه طي آن بخواهد خداي نكرده اقدامات خلاف قانون و ضوابط انجام دهد.

به گزارش ايسنا، صفرعلي براتلو صبح امروز در يك نشست خبري با بيان اين‌كه «انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي آزمون بزرگ براي مديران، مجريان و ملت شهيدپرور ايران اسلامي است»، گفت: ان‌شاء‌الله همگي از اين امتحان سربلند و موفق بيرون خواهيم آمد.

وي افزود: خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران اين افتخار را دارد كه در طول عمر پربركت انقلاب اسلامي موفق شده است 29 انتخابات را برگزار كند و حتي در شرايط سخت چون جنگ تحميلي اجازه نداده است كه برگزاري انتخابات به تاخير بيفتد و اين موضوع سند افتخاري براي جمهوري اسلامي ايران قلمداد مي‌شود.

رييس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به برگزاري سي‌امين انتخابات در طول انقلاب اسلامي در 12 اسفند ماه سال جاري گفت: با وجود اين‌كه تبليغات زهرآگين دشمنان و مخالفان و معاندان را شاهد هستيم و نظام مقدس جمهوري اسلامي مظلوم واقع شده است دموكراسي واقعي در كشور ما ايجاد شده است.

براتلو همچنين گفت: در كشورهاي همسايه خودمان شاهد هستيم كه عملا انتخابات در كار نيست و دموكراسي و آزادي كه مدنظر است وجود ندارد. حتي در برخي كشورهاي همسايه ما كه مورد حمايت آمريكايي‌ها هستند خانم‌ها حق راي ندارند و در مساله بيداري اسلامي نيز شاهد بوديم كه چه كساني از ديكتاتوران حمايت كردند و همچنين ديديم كه اين بيداري اسلامي رسوايي بزرگي براي آمريكا بود.

وي در ادامه تاكيد كرد: در جمهوري اسلامي كه دموكراسي واقعي در آن برقرار است شاهد هستيم كه فرآيند انتخابات توسط خود مردم انجام مي‌شود چراكه هيات‌هاي اجرايي كه ‌در تمام شهرستان‌ها تشكيل شده‌اند متشكل از 30 نفر از معتمدين مردم هستند.

وي با اشاره به وجود شش هزار شعب راي اظهار كرد: در انتخابات گذشته دشمن تلاش كرد تا القا كند تقلبي صورت گرفته، ولي مردم بعد از بررسي‌هايشان و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و با توجه به توهين‌هايي كه به ارزش‌هاي ما شد حماسه به ياد ماندني چون 9 دي را آفريدند و در اين راستا وظيفه اصحاب رسانه بسيار سنگين است و بايد اهميت انتخابات را تا پايين‌ترين مردم جامعه اطلاع رساني كند.

رييس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه اين نشست خبري با اشاره به بحث بررسي تاييد صلاحيت‌ها در هيات‌هاي اجرايي اظهار كرد: بررسي احراز صلاحيت‌ داوطلبان در هيات‌هاي اجرايي آغاز شد و مراجع چهار گانه نيز نظرات خود را علام كردند و امروز آخرين مهلتي است كه طي آن هيات‌هاي اجرايي به وظيفه خود عمل خواهند كرد. پس از اين داوطلبان چهار روز مهلت دارند شكايات خود را اعلام كنند كه اين شكايات مجددا در هيات‌هاي نظارت بررسي مي‌شود و نتيجه اخذ شده در هيات‌هاي نظارت نيز به داوطلبان اعلام خواهد شد.

براتلو همچنين در خصوص بحث انتخابات رايانه‌اي نيز گفت: ما پيشنهاد خود را براي برگزاري انتخابات رايانه‌اي در شهرستان پاكدشت به وزارت كشور ارايه داده‌ايم كه بايد اين پيشنهاد بررسي شود و به هر صورت در استان تهران آمادگي برگزاري انتخابات رايانه‌اي را داريم و همه زير ساخت‌هاي لازم براي اين كار فراهم شده است.

وي همچنين اظهار كرد: طبق قانون تغيير حوزه‌هاي انتخابي توسط داوطلبان بدون اشكال است.

براتلو در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چه تمهيداتي در جهت نظارت كامل بر عملكرد داوطلبان براي اين كه خارج از زمان تبليغات اقدامي نداشته باشند لحاظ شده گفت: ما از مدت‌ها قبل در تمام شهرستان‌ها اقدامات لازم در اين راستا را انجام داديم و اين موضوع را رصد مي‌كنيم و اگر جايي تبليغات زودهنگامي صورت بگيرد اين موضوع جرم است كه طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. خواهش ما نيز اين است كه داوطلبان و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند.

براتلو در ادامه همچنين بحث قوميت‌ها را از جمله مسايل مورد توجه از سوي دشمنان عنوان و اظهار كرد: دشمن به بحث قوميت‌ها اميد بسته كه طي آن بخواهد خداي نكرده اقدامات خلاف قانون و ضوابط انجام دهد. خود كانديدا‌ها بايد نظارت داشته باشند و در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند و در اين مسير بايد جلوي كسي كه خلاف قانون عمل مي‌كند گرفته شود و قطعا نيز مردم نمي‌توانند موضوع را تحمل كنند.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا از وجود تخلف در طول ثبت‌ نام‌ها به شما گزارشي شده است يا نه گفت: بله گزارش تخلف داشته‌ايم البته انتظار نداشتيم كه تخلفي در اين حد وجود داشته باشد. اين گلايه‌مندي را داشتيم ضمن اين‌كه بايد بگويم هيات‌هاي اجرايي تخلفات را در تصميم‌گيري‌هاي خود لحاظ مي‌كنند.

براتلو همچنين در پاسخ به اين سوال كه تاكنون چند درصد ثبت نام كنندگان تاييد صلاحيت شدند پاسخ نداد و در ادامه گفت: تمامي اقليت‌هاي ديني ثبت نام كننده در استان تهران تاييد صلاحيت شدند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.