حاشیه های چهارمین روز نامنویسی انتخابات 90

 چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات كشور نویدبخش آن بود كه انتخابات پرشوری در پیش است؛ چرا كه چهره هایی با نگاه و گرایش سیاسی مختلف با نام نویسی، آمادگی خود را برای حضور در میدان رقابت انتخاباتی اعلام كرده اند.

 ** به گزارش خبرنگاران سیاسی ایرنا، تا ساعت 12 ظهر امروز 1422 نفر در كل كشور با نام نویسی در ستاد انتخابات كشور و 207 حوزه انتخابیه، داوطلبی خود برای نمایندگی مجلس نهم اعلام كردند. این آمار را رییس ستاد انتخابات كشور در جمع خبرنگاران اعلام كرد. سید صولت مرتضوی گفت كه افراد با سلیقه های مختلف سیاسی برای انتخابات مجلس نام نویسی كرده اند.

** حضور نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی از گرایش های مختلف ویژگی متمایز رفت و آمدها به ستاد انتخابات كشور در روز جاری به منظور ثبت نام بود و با توجه به باقی ماندن سه روز به پایان مهلت ثبت نام از آن حكایت داشت كه رقابت پرشوری در انتخابات 12 اسفندماه شاهد خواهیم بود.

** پایبندی به قانون اساسی، التزام به ولایت فقیه، حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ساماندهی وضعیت اقتصاد كشور و اشتغال جوانان از مواردی بود كه اكثر داوطلبان بر روی آن تاكید داشتند و كمك به دولت برای اشتغالزایی را اولویت مجلس نهم عنوان می كردند.

** حضور نمایندگان دوره های قبل مجلس شورای اسلامی به خصوص نمایندگان دوره پنجم و ششم برای نام نویسی در دوره نهم جالب توجه بود.

** حضور روحانیون و ایثارگران دوران دفاع مقدس از دیگر جلوه های فرایند نام نویسی در روز جاری بود.

** برخی از داوطلبان نیز كه خبرنگاران آن ها را نمی شناختند به شوخی می گفتند چطور شما مرا نمی شناسید من مدیر سرشناس سیاسی كشور بودم و هستم! برخی نیز از پاسخ به خبرنگاران خودداری می كردند.

** یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی از جمله افرادی بود كه با حضور در ستاد انتخابات نام نویسی كرد. وی با استناد به آمار بالای ثبت نام داوطلبان نمایندگی، پیش بینی مشاركت بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات 12 اسفندماه را داشت و می گفت كه اصلاح طلبان نیز در این دوره از انتخابات اگرچه لیست مستقل نمی دهند اما حضور پررنگی خواهند داشت.

** ساعتی بعد یك عضو شورای مركزی حزب مردمسالاری نظر متفاوتی در جمع خبرنگاران مطرح كرد مبنی بر این كه احتمال ارایه لیست مستقل از سوی این حزب اصلاح طلب وجود دارد. این نماینده مجلس هشتم افزود: قهر كردن برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معنایی ندارد و اصلاح طلبان باید پرشور در این انتخابات شركت كنند.

** سخنان یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در نوع خود جالب توجه بود. وی پس از نام نویسی به خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس نباید نمایندگی را شغل دوم خود محسوب كنند بلكه باید بیشترین زمان خود را در جلسات كمیسیون ها بگذارند و با كار تحقیقاتی تصمیم گیری كنند.

** یك عضو جامعه روحانیت مبارز نیز پس از نام نویسی در انتخابات گفت: مردم حضور حداكثری در انتخابات مجلس نهم خواهند داشت.

** یكی از مدیران كل سابق وزارت كشور در دوره دولت نهم نیز برای نمایندگی مجلس اعلام آمادگی و نام نویسی كرد. او دل پری هم داشت از مشكلات خانه ملت. وی گفت: 'ضعف اصلی مجلس و نمایندگان دوره های گذشته و فعلی مجلس این بوده است كه نمایندگان به خاطر داشتن دید محلی و منطقه ای از ارائه برنامه های استراتژیك برای كشور غافل شده اند.'

** یك نماینده مجلس هشتم بعد از نام نویسی در انتخابات 90، گفت: امروز دغدغه مردم اقتصاد است و نمایندگان مجلس نیز باید با تعامل و همكاری بیشتر با دولت در جهت حل مسایل و مشكلات تلاش كنند.

** یك نماینده دوره های پنجم و ششم مجلس نیز در حاشیه ثبت نام برای اعلام داوطلبی نمایندگی مجلس گفت: اصلاح طلبانی كه واقعا انقلابی هستند و دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را لمس كرده اند در انتخابات حضور پیدا خواهند كرد.

** ثبت نام از داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم دی ماه آغاز شده و تا ساعت 17 روز جمعه ( نهم دی ماه) ادامه خواهد داشت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.