پورمحمدی: کانون‌های ثروت و قدرت نباید در انتخابات دخالت کنند

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این که نباید کانون‌های قدرت و ثروت در انتخابات دخالت کنند، گفت که باید همه مردم را به انتخاب نمایندگان دارای شخصیت، اندیشه، استقلال، جسارت، معتقد، آرمانگرا و کارشناس دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در گفت‌وگو با فارس، درباره بحث انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که انتخابات نباید تحت تاثیر قدرت یعنی دستگاه‌های حاکمه از قوا قرار گیرد؛ چرا که مجلس باید ناظر بر قوای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری انتخابات نباید تحت تاثیر ثروت باشد تا بتواند تنظیم کننده حضور مفید و موثر ثروتمندان بدون عارضه منفی در انتخابات باشد، اظهار داشت: مجلس باید مرزهای قدرت و ثروت را تنظیم کند؛ چرا که هم قدرت برای کشور لازم است و هم ثروت. اما قدرت و ثروت باید در خدمت رفاه، توسعه و ارتقاء جامعه باشد، نه در جهت تقویت و ارتقاء قدرت و ثروت خودشان که این یک اصل اساسی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: ما باید همه مردم را به انتخاب نمایندگان دارای شخصیت، اندیشه، استقلال، جسارت، معتقد، آرمانگرا و کارشناس دعوت کنیم تا بتوانند اهداف ملی و آرمان‌های امام و انقلاب را تعقیب کنند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تاکید براینکه مردم باید کسانی را به نمایندگی مجلس انتخاب ‌کنند که زمان شناس، جامعه شناس و مردم شناس باشند و فضای بین المللی را درک کنند، گفت: اگر مجلس خوبی داشته باشیم موجب آرامش و تقویت امنیت کشور است.

وی یادآور شد: اگر خدای ناکرده مجلسی داشته باشیم با عناصر ضعیف، وابسته، غیر جسور و عناصری که تحت تاثیر قدرت و ثروت قرار بگیرند از حقوق و منافع و امنیت ملت نمی‌توانند به خوبی دفاع کنند که در این صورت طبعا باید نگران امنیت و منافع ملی هم باشیم.
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.