بی‌طرفی در برخورد با جريان‌های سياسی مختلف اولويت مجريان انتخابات باشد

دبيركل دفتر تحكيم وحدت با تاكيد بر اهميت رعايت ادب و انصاف در برابر رقيب انتخاباتي گفت: گروه‌ها و احزاب سياسي اثبات خود را در نفي ديگران دنبال نكنند، به معرفي خود بپردازند نه تخريب ديگران.

مهدي اميريان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره رعايت اخلاق انتخاباتي اظهار كرد: اولين نكته در رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي جريان‌هاي سياسي كه مي‌خواهند خود را در محك رقابت قرار دهد اين است كه بايد بدانند ديگران با ديدگاه‌هاي مختلف نيز همان اندازه حق ورود به جريان انتخابات دارند و اين حق اساسي هر جريان سياسي است.

وي افزود: مساله دوم در رعايت اخلاق انتخاباتي مربوط به حاكميت است و آن تامين ابزار و امكانات براي همه جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي بطور مساوي است.

اين فعال دانشجويي، پرهيز از شعارزدگي و طرح شعارهاي كارشناسي نشده و احترام به شعور مخاطب را موضوع ديگر عنوان كرد كه بايد از سوي احزاب و افراد شركت كننده در انتخابات رعايت شود.

اميريان در ادامه اظهار كرد: مهمترين دغدغه مجريان انتخابات بايد اين باشد كه شرايط را براي مشاركت حداكثري مردم فراهم كنند و با اقدامات و سخنان غيراخلاقي و غيرحقوقي فضا را به گونه‌اي رقم نزنند كه براي بخشي از مردم شائبه عدم صيانت از آراء آنان بوجود آيد.

وي "رعايت بي‌طرفي و انصاف در برخورد با جريان‌هاي سياسي مختلف را اولويت مجريان انتخابات" دانست.

اميريان در مورد رعايت اخلاق از سوي راي دهندگان نيز گفت: راي دهندگان با شركت در انتخابات به تكليف خود عمل مي‌كنند، اما بايد بدانند كه ممكن است نتيجه انتخابات مطلوب آن‌ها نباشد، لذا بايد به حقوق ديگران احترام بگذارند و اين نشان از درك بالاي يك جامعه مردم‌سالار دارد.

وي ادامه داد: راي دهندگان همچنين بايد قبل از انتخابات از بحث‌ها و تنش‌هاي انتخاباتي فرسايشي پرهيز كنند.

اميريان در ادامه گفت: مصداق بارز بداخلاقي انتخاباتي تلاش بخشي از جريان اصولگرايي براي گنجاندن همه اصلاح‌طلبان در يك ظرف است و سعي دارد با اين روش رقيب خود را از صحنه خارج كند و اين يك بي‌اخلاقي واضح است.

وي هدف از بي‌اخلاقي‌هاي انتخاباتي را از سوي كساني كه به آن دامن مي‌زنند حذف رقيب و رسيدن به قدرت به هر قيمتي دانست و گفت: از كشورهاي غربي رعايت اخلاق انتخاباتي انتظار نمي‌رود، اما در جمهوري اسلامي ايران كه براساس ايدئولوژي اسلام بنا شده است انتظار بيشتر است و شخصيت‌هاي سياسي بايد غلظت تقواي خود را بالا ببرند.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.