آيين نامه انتخابات به زودي با اصلاحاتي ابلاغ مي شود

رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: آيين‌نامه انتخابات اصلاحاتي نياز داشت و هيئت دولت آن را اصلاح کرده است. اين آيين نامه به زودي ابلاغ مي‌شود .

به گزارش خبرگزاري آريا، سيدصولت مرتضوي ظهر امروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه بخشي از فرآيند انتخابات در اين دوره به صورت مکانيزه و از طريق يارانه‌هاي برگزار مي‌شود، اظهار داشت: راي‌گيري حدود 10 درصد از حوزه‌هاي انتخاباتي ما به صورت آزمايشي و الکترونيکي است.
وي با بيان اينکه تمهيدات لازم و مقدمات کافي براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي فراهم شده است، تصريح کرد: آيين‌نامه انتخابات اصلاحاتي نياز داشت و هيئت دولت آن را اصلاح کرده است و به زودي آيين نامه انتخابات ابلاغ مي‌شود.
رئيس ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه راي‌گيري حدود 10 درصد از حوزه‌هاي انتخاباتي ما به صورت آزمايشي و الکترونيکي است و آموزش‌هاي لازم براي اخذ راي الکترونيکي را براي عموم در يک زمان مناسب ارائه مي‌دهيم، تاکيد کرد: همچنين ستادهاي انتخابات در 31 استان کشور وجود دارد.
*انتخابات در اوج عزت و اقتدار و امنيت برگزار مي‌شود
وي با بيان اينکه در پيش‌بيني‌ها آمده است بيش از 850 هزار نفر در برگزاري انتخابات شرکت کند، تاکيد کرد: دشمنان در جنگ نرم درصدد است فرصت‌هاي يک ملت را به تهديد تبديل کند، انتخابات را فرصتي براي ظهور و بروز سلايق مختلف و صحنه شور و شعور دانست و دشمن به دنبال اين است که با خدشه دار کردن انتخابات از اين امکان به نفع خود استفاده کند.
مرتضوي با اشاره به اينکه مردم اجازه ندهند استکبار جهاني به آمال‌هاي خود برسد، گفت: ملت ايران اجازه نمي‌دهد احدي در امر انتخابات دسيسه‌اي داشته باشد.
وي با بيان اينکه ملت ايران اجازه بروز و ظهور فتنه گران در عرصه انتخابات را نمي‌دهد، اظهار داشت: از داوطلبان اين دوره از انتخابات درخواست مي‌شود از رفتارهايي که موجب تنش مي‌شود، خودداري کنند.
اين مسئول با اشاره به اينکه تمام رفتارهاي داوطلبان انتخابات زير نظر است اما تخلفات انتخاباتي اين دوره نسبت به سنوات قبل همچون تبليغات زود هنگام و استفاده از امکانات و تجهيزات دولتي براي تبليغات به شدت کاهش يافته است، بيان داشت: کم‌ترين تخلف انتخاباتي نبايد انجام شود و رسانه‌ها بايد همواره به اين موضوع بپردازند و تخلفات انتخاباتي را گوشزد کرده تا داوطلبان رفتارهاي خلاف قانون انجام ندهند.
مرتضوي با بيان اينکه گزارش تخلفات انتخاباتي در زمان مقرر رسيدگي مي‌شود، گفت: دستگاه قضايي شعبه‌هايي در حوزه‌هاي مختلف براي برخورد با تخلف‌هاي انتخاباتي داير مي‌کند.
وي با بيان اينکه دشمن به دنبال خدشه دار کردن انتخابات است، بيان داشت: البته در اين عرصه مردم اجازه نمي‌دهند که اين تفکرات پياده شود.
رئيس ستاد انتخابات کشور با تاکيد بر اينکه ملت ايران اجازه بروز فتنه‌گران در انتخابات را نمي‌دهد، ادامه داد: همچنين در اين راستا داوطلبان انتخابات از رفتارهاي تنش‌زا خودداري کنند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.