درصد از بین‌رفتن آرا در انتخابات رایانه‌ای نزدیک به صفر است

رئیس مرکز نوسازی و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: در انتخابات رایانه‌ای درصد از بین رفتن آرای مردم صفر و یا نزدیک به صفر است.

امیر شجاعان در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای انتخابات رایانه‌ای از سوی کارشناسان وزارت کشور در این بخش اندیشیده شده است.
مشاور وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر امکان از بین رفتن اطلاعات و حافظه دستگاه انتخابات رایانه‌ای پاسخ داد: امکان از بین رفتن اطلاعات و آرای مردم در انتخابات رایانه‌ای وجود ندارد زیرا برای هر صندوق الکترونیکی سه (بک آپ) یا پشتیبان پیش‌بینی کردیم و سه حافظه مجزا به روی هر سیستم تعریف شده که دارای (بک آپ) جداگانه‌ای است.
شجاعان با اعلام اینکه به هیچ عنوان امکان از بین رفتن اطلاعات وجود ندارد، بیان داشت: درصد این امکان صفر و یا نزدیک به صفر است.
رئیس مرکز نوسازی، تحولات اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور اضافه کرد: زمانی که آرای مردم به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود پرینتی از رای در داخل صندوق نگهداری شده یعنی در بدترین حالت اگر هر سه حافظه را از دست دهیم نیز اصل پرینت رای در داخل صندوق محفوظ می‌ماند.
وی با بیان اینکه در انتخابات رایانه‌ای اشخاص مستقیم به تعرفه دسترسی ندارند، گفت: تعرفه الکترونیکی با حضور افراد در پای صندوق‌های رای وارد دستگاه شده و با ورود کد داوطلب تصویر آنها به روی صحنه آمده، با تایید آن مراحل رای‌گیری انجام می‌شود.
شجاعان تصریح کرد: این امکان را هم در انتخابات رایانه‌ای گذاشتیم تا اگر فردی بخواهد رای سفید بدهد با فشردن کلید سفید رای بدون نام وارد صندوق می‌شود.
رئیس مرکز نوسازی، تحولات اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد تعدد کاندیداها در انتخاباتی نظیر شورای اسلامی شهر و تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده است، پاسخ داد: این سیستم جامع هر نوع انتخاباتی را پاسخ می‌دهد و برای همه انتخابات تعریف شده است.
شجاعان با اشاره به چگونگی فعالیت این سیستم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور که پهنه باند اینترنتی برای آنها تعریف نشده است، عنوان کرد: ما از فضای اینترنتی در این نوع از انتخابات استفاده نمی‌کنیم زیرا در این نوع انتخابات پیش‌بینی شبکه شده و کار رایانه‌ای به صورت شبکه‌ای است که حدود 97 درصد ارتباط آنلاین را در پیش‌بینی‌ها داریم و همچنین بانک اطلاعاتی را بر روی تک تک تجهیزات خود که همراه مجریان است تعبیه کردیم تا خللی در انتخابات پیش نیاید.
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.