علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند، گفت: اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد.

علی لاریجانی صبح امروز (شنبه) پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سئوال مهم این است که مسئله اصلی در کشور چیست؟ پیش از آنکه به پاسخ این سئوال بپردازم، باید عرض کنم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا این که با سوپرمن بازی و دار و درفش می توان به راه حلی رسید.

وی بیان کرد:  سعدی شیرازی می گوید سه چیز پایدار نماند؛ مال بی تجارت، علم بی بحث و ملک بی سیاست. ملت سربلند ایران! امام خمینی(ره) یک حکیم بود و رهبران صدرانقلاب اسلامی با عقلانیت پایه های انقلاب اسلامی را سامان دادند. پس چرا امروز وضع چنین است؟

داوطلب انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: علت این است که عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمانهای امام هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده اند و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش کرده اند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

لاریجانی گفت: به نظر من تعبیر علم بی بحث که سعدی گفت، در عدم گفتگوی داخلی و تبدیل شدن اختلافات به دشمنی ها ظهور پیدا کرده است. عده ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند و این نهایت بی هنری است و هنر آن است که گام ها در راستای وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی تر در بعد ملی برای حل مسائل کشور باشد.

وی ادامه داد: لذا یک مسئله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن توسعه فراهم نمی شود و ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: موضوع دیگر حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه ای است که طولانی شدن آن به زندگی مردم لطمه می زند. هدف اصلی سیاست خارجی کشور باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

لاریجانی متذکر شد: تجربه کشورهایی که در ۲۰ سال اخیر جهش اقتصادی داشتند، نشان می داد که سیاست خارجی و اقتصاد آنها یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است. لذا کاملا روشن عرض می کنم که جهش تولید و پرش اقتصاد داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است نه اینکه هر روز با اقدامی، مسئله جدید ایجاد شود که هزینه آن را مردم در زندگی خود دهند.

اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار گیرد

وی تصریح کرد: برای گذر از صفت ملک بی سیاست، اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار گیرد. ملت به افراد رای می دهند که همین نوع مشکلات نظیر مسائل پیچیده بین المللی را حل کنند نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه اینکه با طرح مسائل فرعی و افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس های سیاسی پوپولیستی خود تدارک کنند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: ضمنا صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد و هنر مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم نه آنکه عده ای در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم اما پول آن در حساب های خارجی بلوکه شود. چه نفعی برای ملت ما دارد و چه تاثیری در زندگی آنان می گذارد؟ 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.