کدخدایی: شورای نگهبان نباشد مردم ممکن است یک قاتل را انتخاب کنند

کدخداییـ سند تخلف قالیباف به شورا نرسیده است.

ـ تأثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت، یک درصد است.

ـ نامزدی زنان برای ریاست جمهوری منوط به نظر آقایان است.

ـ وقتی شرایط بازنگری قانون اساسی وجود ندارد چرا باید حرف آن را بزنیم؟!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های دولتی می‌گوید میزان تاثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم به دلیل ردصلاحیت‌هایی که در انتخابات صورت می‌گیرد، زیر یک درصد است.

به گزارش ایلنا؛ وی با دفاع از نظارت استصوابی معتقد است محدودیت‌های قانونی در هیچ نظام سیاسی نافی آزاد بودن و آزادی عمل مردم نیست و در صورت نبودن این محدودیت ها ممکن است مردم به یک قاتل رای دهند! سخنگوی شورای نگهبان درباره انتقاداتی که در زمینه تایید صلاحیت رئیس مجلس به دلیل برخی اتهامات در زمینه املاک نجومی مطرح می‌شود می‌گوید نمی‌توان مطالب رسانه‌ها را ملاک بررسی صلاحیت‌ها قرار داد. او می‌گوید ما وقتی یک پرونده را بررسی می‌کنیم، انبوهی از گزارش‌ها به دست ما می‌رسد اما اینکه تا چه حدی این گزارش‌ها مستند است و رسمیت دارد به تشخیص اعضای شورای نگهبان بستگی دارد.

کدخدایی درباره کاندیداتوری نظامیان در انتخابات می گوید در سایر کشورها نیز غالب افرادی که در پست‌های ریاست جمهوری حاضر شدند، سابقه نظامی‌گری داشته‌اند. وی با اعلام موافقت ضمنی با این مساله در عین حال تعیین مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای حضور نظامیان در انتخابات را امر معقولی می‌داند.

سخنگوی شورای نگهبان تایید صلاحیت زنان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را منوط به نظر آقایان در این شورا عنوان می‌کند و در عین حال امیدوار است زنان در این دوره مصداق رجل سیاسی شوند.

کدخدایی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای بازنگری در قانون اساسی نداریم، می‌گوید در قانون اساسی ما ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که تا همین سال‌های اخیر هم از آن استفاده نشده بود، وقتی هنوز ظرفیتی که در قانون اساسی هست را استفاده نکرده‌ایم چرا باید به سراغ بازنگری آن برویم؟

مشروح گزارش را اینجا بخوانید!

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.