آغاز تبلیغات انتخابات شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس

بسته انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از ساعت ۲۴ امشب (شامگاه چهارشنبه 20 اردیبهشت) تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دورهای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و تا ساعت ۸ صبح روز ۲۸ اردیبهشت امسال پایان خواهد یافت و بعد از آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.
 

به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی در این باره افزود:  بر اساس قانون نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می توانند در پای صندوق های رای حضور داشته باشند به شرط اینکه در مهلت مقرر فهرست اسامی این نمایندگان در فرمانداری ها مشخص شده باشند.
 
وی اظهار کرد: داشتن شناسنامه و شماره ملی برای همه افرادی که واجد شرایط رای دادن هستند الزامی است. با توجه به اینکه همه شعبه های اخذ رای به سیستم جامع ثبت احوال متصل است این رویکرد به افراد اجازه می دهد فقط یک بار آرای خود را به صندوق های اخذ رای بیاندازند.
 
احمدی گفت: همه ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات اعم از تعرفه ها و مهر رای گیری به فرمانداری های سراسر کشور ارسال شدند. علاوه بر این بزودی شعبه های اخذ رای مشخص و از طریق فرمانداران و بخشداران آگهی خواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: رای گیری الکترونیکی فقط برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی که دارای ۷ تا ۹ عضو باشند مجاز است و تعداد این شهرها در سراسر کشور ۱۴۲ شهر است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.